Ik heb na mijn vorige RMT mijn transferstrategie herzien en ben in de typische laatste km's voor de start gedoken. De dagen voor de Omloop...
Ik zou graag jullie mening willen horen. Wie missen jullie? Wie vinden jullie vreemde keuzes? Zien jullie iets wat ik niet zie?
Wat toelichting:
Transfers Na BDP: sowieso Pogačar voor Pedersen. Wellicht ook nog Menten eruit maar dat is nog niet zeker. In zijn plaats zou Hirschi, Asgreen of Küng kunnen komen omdat ik anders te heavy ben op de kleine sprintkoersen. Extra miljoentjes op de bank voor de Ardennen. Die strategie gaat wat afhangen van resultaten in Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico en andere koersen.
De kleintjes van 2M zijn vooral gekozen om al in de zak te hebben voor Ardennen.
Zoals het er nu voor staat heb ik voor elke koers wel wat volk om op te stellen met negatieve uitschieters van 3 voor Samyn, 4 voor BKC en SP.
Pidcock: lang over getwijfeld maar ik kon hem er niet inkrijgen voor het eerste deel van voorjaar. Ligt in de schaal voor Ardennen.
Menten voor de E3 wisselen naar kung zou op zich niet zo dom zijn nee als je toch met een pogacar plan zit ja. Je gaat sowieso wel met een minimale bezitting in de waalse pijl en LBL zitten maar dat zijn uiteindelijk maar 2 koersen dus dat kan op zich nog meevallen qua verlies, zeker vorig jaar heeft bijna niemand veel punten gepakt in de waalse klassiekers omdat die vrij onvoorspelbaar waren. Je hebt wel geen reserve meer voor uitvallers met dit plan maar goed zonder risico kan je ook nooit heel hoog eindigen, maar met teveel risico kan je wel eerder heel laag eindigen 😅. Hieronder nog eens een overzicht met uw twee geplande transfers, ik had geen zin om dit manueel te tellen.