Ik zie hier heel veel teams die met slechts 4 klassementsmannen starten.
Meestal zijn dat dan Remco/Roglic/Almeida en Geoghegan Hart.
Ik vraag mij af hoe jullie nog aan genoeg klassementsmannen gaan komen?
Zelf overweeg ik om Thomas ook mee te pakken samen met de 4 die ik hierboven heb vernoemd. Dat maakt mij iets geruster om in de derde week mijn transfers te kunnen doorvoeren. Door die 5de klassementsrenner al te nemen heb ik toch het gevoel dat ik mijn opties iets meer open hou.
Stel dat Thomas en Hart beiden op weg zijn naar een top 5 plek, wordt het al moeilijk om ze er beiden in te krijgen als je met de favoriete 4 klassementsmannen start.
Ook wanneer er een 7m sprinter in de eerste week zou uitvallen kom je al in de problemen omdat je de wissels moet opsparen om ze gelijktijdig door te voeren (tenzij je nog 1m in de bank hebt zitten, maar dan wordt het nog gokken).
Naar mijn mening is het te risicovol om met 4 echte klassementsmannen te starten en zullen er veel in de problemen komen met hun transfers.
Wat is jullie mening?
Ik heb er nu 6 staan en ben zelfs nog aan het twijfelen om een Matthews eruit te gooien voor Carthy. Die GC punten op het einde van de rit zijn zo belachelijk hoog dat een renner die top 10 eindigt bijna sowieso zijn prijs waard is.
Met plan ganna is 4 genoeg hoor. Je kan perfect nog 3 kleppers in brengen.
Heb ik hier ook meerdere keren aangehaald, starten met 4 AK renners is echt te weinig, zeker als iedereen dezelfde neemt. Als je een deftige eindscore wilt, is starten met 5 AK renners echt het minimum, eventueel zelfs 6 (afhankelijk hoe je bijvoorbeeld Kamna zijn rol inschat). Daarnaast moet je ook zeker 3 'dure' transfers voorzien die je hopelijk 1 op 1 kan wisselen voor overige AK mannen op het einde. Dit kunnen sprinters of Ganna zijn bijvoorbeeld.
Al de ploegen die hier starten met 1 Ineos man gaan in de problemen komen bij een goeie Vlasov of als ze de verkeerde Ineos man gekozen hebben omdat ze hen er gewoon niet meer inkrijgen.
Denk eraan om Cort thuis te laten voor een vijfde klassementer, heb geen goed gevoel bij hem. Om dan waarschijnlijk weer te gaan vloeken bij zijn vier top-tienplaatsen. heb wel nog 3M op de bank.
ik heb met almeida, roglic evenepoel de 3 grote maar voor rest ook enkel pinot en kamna mee, niet de grootste namen want niet iedereen zal presteren en wie valt er door de mand... dus ik wacht af
Ikzelf heb er 6, maar het is natuurlijk je eigen keuze
Altijd 5 pakken, tenzij je misschien het plan ganna doet, maar zelfs dan zou ik er 5 pakken