Etappe:
1: Een rijdrit waar de klassementsmannen en de typische tijdrijders goed zullen zijn.
2: Sprinters krijgen hun kans als ze de heuvels helemaal aan het begin goed verteerd hebben.
3: Een etappe waar de vluchters wel eens zouden kunnen winnen of waar mannen die een heuvel over kunnen zullen sprinten voor de overwining.
4: Bergetappe waar de klimmers naar boven komen samen met de klassementsmannen.
5: Sprinters zullen hier uitmaken wie er wint.
6: De snelste man in het peleton die meer over de heuvels kon zal winnen. Deze etappe is ook vergelijkbaar met de 5de maar in het begin meer klimwerk waardoor de aanval ook een gortere kans heeft.
7: De klimmers en klassementsmannen zullen hier strijden om de zege.
8: Heuvelachtige etappe waar ik een puncher zie winnen.
9: Lange vlakke tijdrit waar de echt tijdrijders naar boven zulle komen.
10: Heuvel etappe voor de vluchters of voor een snelle man die nog kan volgen (Pedersen, Matthews,.....)
11: Redelijk vlakke etappe waar de sprinters voor de wint kunnen sprinten.
12: Heuveletappe voor een vrijbuiter(Healy, Butrago Gall,....)
13: De klimmers en klassementsmannen zullen hier hun beste beentje voor zetten om de etappe te winnen.
14: In het begin van de etappe is er een berg en erna vlak wie de berg goed verteerd kan gaan sprinten.
15: Hier hebben vluchters weer een kans over het heuvelig parkour.
16: Zware etappe waar de beste klassementsmannen vanvoor zullen opduiken.
17: Vlakke etappe voor de rappe mannen.
18: Als er een sterke klimmer(Pinot, Kamna,...) in de vroegevlucht zit zou die wel eens kunnen winnen
19: Ettape in de bergen voor de klimmers en klassementsmannen.
20: Klimtijdrit waar de laatste verschuivingen in het klassement kunnen gebeuren. De winnaar zal een combinatie zijn van een goede tijdrijder en een goede klimmer.
21: De Giro sluit af met een sprint.
Dit is mijn analyse per etappe wat voor soort etappe het is en wie zal winnen.
Jullie mogen altijd jullie bedenkingen hieronder reageren want dit zal niet 100% kloppen.
Ik heb zonet ook eens die verdeling gemaakt op een aparte manier met het eindklassement erin verwerkt;
Het eindklassement van de sprinttrui is gelijkwaardig aan 1 rit, dus die tel ik erbij.
Het eindklassement voor de roze trui is gelijkwaardig aan 4 ritten, dus die tel ik er ook bij.
Het aantal ritten zal dus niet 21 maar 26 zijn, voor de goede verstaander. ;)
TT = 3
PURE SPRINT = 5
SPRINT VOOR STERKE MANNEN = 5( hier ga ik paarse trui bij doen = 6)
BERGRITTEN = 6
( hier ga ik de roze trui bij doen = 10)
OVERGANG = 2
Als je er van uit gaat dat TT ook kan met klassementsmannen, dan heb je (9+4) 13 ritten voor klassementsmannen.
Als je er van uit gaat dat je met sterke sprinters gaat, dan zijn er (10+1) 11 etappes voor de sprinters
Laat ons zeggen dat er in die sprinters etappes en klassementsetappes telkens 2 ritten naar vluchters gaan + die overgangsetappes = 6 ritten voor vluchters. Weten we wie die zijn? Neen. Dus we gaan ze ervan aftrekken.
Klassement = 11
Sprint = 9
Conclusie: deze etappes zij zo goed als gelijkwaardig, dus 9 klassementsmannen/klimmers en 7 sprinters.
Thank me later ;)
Ik vraag me wel degelijk af hoeveel keer een vluchter zal winnen..
Eerste week veel ritten waar een cort pedersen matthews vendrame kunnen winnen, zitten ze nie in een vlucht, zijn er ploegen genoeg die belang hebben te rijden. In rit 4 en 7 zal er toch echt wel gestreden worden voor ritzege..
Heb helemaal hetzelfde alleen bij etappe 4 heb ik iets extra: vluchters zullen strijden om roze trui met daarachter AK mannen, dus een aanvaller met een goede tijdrit zal de roze trui pakken. En ik ken die aanvaller 😉(niet)