1 dag voor het einde van deze giro kan ik voor mezelf toch wel stellen dat dit een zeer teleurstellende giro was. En dan heb ik het vooral over de giromanager, want aan de real life giro kunnen wij weinig doen.
Enkele zeer belangrijke uitvallers zorgden er voor dat transfers doen wel zeer makkelijk werd (zelfs dit wist ik te doen mislukken met Carthy) En ook bij belangrijke keuzes in het begin koos ik vaak voor de verkeerde.
Positieve noot: over een maand kan ik beginnen puzzelen aan de tourmanager, met daar hopelijk wel de juiste keuzes.
Op zich is een teleurstelling niet erg zolang je er maar lessen uit getrokken hebt om het de volgende keer, buiten de factor geluk, beter te doen. Soms kan de conclusie ook simpelweg zijn dat de ene editie de andere niet is.
Ik sta 2300, maar met 8 man in de top 10 zal ik nog wel stijgen. Ik onthoud maar 1 ding: wat is Thibaut Pinot een held. Man zal nog 300 punten pakken in de eindafrekening. Vooraf werd hij met zijn gehoopte top vijfplaats net niet uitgelachen; nu staat hij er toch maar mooi❤️
Pinot bleek uiteindelijk een must-have..