In mijn team zet ik om strategische redenen 4 coureurs van 2m in de bus. In vorige edities van de Sporza tour managers vond ik het namelijk zeer frustrerend om telkens de bus te moeten wisselen tussen de verschillende etappes. Het gebeurde soms ook dat ik toch nog buspunten genereerde. Vandaar dat ik nu liefst gewoon 4 van de goedkoopste renners in de bus zet en ze er enkel bij heel duidelijke klimetappes uithaal. De Gavirias en Groves mogen dan eens rusten.
Als die goedkope renners toch iets moeten opleveren, zal dat vooral in een lange vlucht zijn of met een gelukje via de (super)strijdlust of de bolletjestrui. Ook een ploegmaat van een ritwinnaar kan eventueel, maar dat lijkt me nog moeilijker om in te schatten.
Vandaar mijn vraag. Welke renners van 2 miljoen acht je in staat om in de overgangsetappes of bergetappes punten te pakken voor de strijdlust of het bergklassement?
Als je ze punten wil laten pakken zul je ze ook uit je bus moeten halen, dus snap je redenering niet zo goed. Klik er gewoon 4 in als je niet wil wisselen?
Lijkt me trouwens niet slim, want je mist sterkte in de breedte
Neem eens een kijkje bij de Italiaanse ploegen:)) Iedere giro rijden er wel een paar van die mannen een top10 omdat ze zich echt in de kijker willen rijden