Ik weet de bus is voor de echte kenners een uitdaging en misschien wel winst maar in het algemeen publiek zorgt het voor frustraties en afhaken. Als de makers van het spel een wijder publiek willen aantrekken misschien gewoon iedereen 16 renners laten kiezen zonder bus. En nee 8k post dit niet omdat het in mijn nadeel is 😉Voor sommige en misschien velen maakt het het spel net te moeilijk en wordt die drempel dan niet genomen. Ik weet elk betaald spel doet het zo maar net Sporza wielermanager kan die constante doorbreken en een groter publiek aanspreken.
top of page
bottom of page
Het is ook belangrijk om bij het samenstellen van je ploeg bij elke rit al eens te gaan kijken wie je plant op te stellen. Als je bv. veel vrijbuiters hebt, kom je bij die halve overgangsritten gegarandeerd met twijfelgevallen. Voor de rest is het natuurlijk voor elke rit een beetje een risico-analyse. Je moet het ook vanuit de werking van het spel bekijken. We zien nu al veel ploegen die voor 80% hetzelfde zijn; kopmanbonus en buspunten zijn manieren om verschillen te krijgen tussen de ploegen (en ook om nog iets van invloed te kunnen uitoefenen tijdens het spel).
Geniet gewoon ook eens van de koers! die puntjes op de bus zijn het einde van de wereld ook niet he. Hebben toch al een mooi giro mogen meemaken tot nu toe
Bus mag gehouden worden. Zo hebben de echte kenners toch nog wat meer voordeel wat ze verdienen.
Inderdaad, het probleem is ook soms dat sommige mensen eens geen tijd hebben om hun ploeg aan te passen, of dit vergeten door hun werk, zeker als het 21 dagen lang elke dag (bijna) aan een stuk is. Het zou leuk zijn om een soort bench boost twee maal te krijgen, waarbij je dan zelf kan beslissen om na de rit je bankpunten erbij te tellen indien je het vergeten zou zijn.
Voor mij mogen er nog 2 meer op de bus. Ik vind persoonlijk dat wie er tijd en research insteekt + kennis heeft mag beloond worden.
+ Er zijn in vlaanderen "kenners" genoeg die niet zullen afhaken. Ga maar eens aan de start van een koers gaan staan en begin met iemand te praten. De helft is verdorie heel goed op de hoogte van de renners.
Hangt ervan af wat het doel van de makers is. Zoveel mogelijk mensen warm maken voor deze uitdaging of enkel de echte kenners onderling hun ding laten doen. Ik zou het graag eens zien. Volgens mij gaan de echte kenners toch boven drijven. En dan kunnen die zeggen dat ze zoveelste staan van 100.000 i.p.v. 40.000...
Kans op ex aequo zou ook vele malen groter zijn.
Maar het is toch de bedoeling dat de mensen die er meer over weten in het voordeel mogen zijn? Ik zag net iemand op het forum en die dacht dat dalla valle een klimmer was, dat komt er van als iedereen zo maar blind iedereen volgt en het zelf niet nakijkt. De bus zorgt er tenminste voor dat je nog een beetje zelf moet nadenken over zaken