Geen klassieke RMT maar enkele bezorgdheden.
Ik zit nl. met gevoel dat ik iets te weinig klassementsmannen heb (met Evenepoel, Roglic, Almeida, Hart + Kamna en Buitrago voor top 15)
Daarnaast heb ik een stevig portie sprinters (Gaviria, Groves, Pedersen en Matthews)
Zien jullie een manier om toch een extra GC-man te halen à la Vlasov/Thomas?
Opties zijn;
Fortunato + Rubio -> Vlasov + 2M (heb al 3x 2M voorlopig)
Matthews -> Vlasov (heb 1M over)
Matthews -> Thomas + Rota -> 3m
...
Ik weet het echt niet, ben heel tevreden met mijn team, maar het wringt toch met het # klassementsmannen.
Als jullie bedenkingen hebben voor de rest van mijn team, mag je gersut zeggen, al ben ik redelijk overtuigd.
Kzou het heel hard appreciëren als jullie je mening verkondigen, ik probeer dat ook bij jullie te doen.
Ik deel je bezorgdheid, maar dan over mijn eigen ploeg. Ik heb wat dezelfde verdeling zoals in uw ploeg, met wss.. 60% 1op1 gelijkenissen.
Je hebt enkele renners in je team waarover ik wat twijfel, Rubio en Buitrago. Twijfel niet over hun kunnen, maar over al dan niet mee nemen en voor wie. Ik heb dan uiteindelijk gekozen en gegokt op wat meer klassementsrenners. Binnen enkele weken zullen we weten als dit een goeie keuze was 😊. Nu, zolang damme mo leute en hé! 😉
Veel succes!
Ik vind dit eigenlijk een mooie verdeling. Opzich heb je naar mijn mening genoeg klassementsmannen om mee te starten (heb dezelfde). Vind juist moeilijk in te schatten tussen hart en thomas. Aangezien thomas ook wel echt zijn zinnen heeft opgezet. Ik start juist wel met een Ganna omdat dit een zekerheid is op budget dat vrijkomt en je die 8m toch zeker nodig gaat hebben lijkt mij.
Waarom niet Thomas inbrengen ipv vlasov? Wat meer zekerheden op punten te sprokkelen in de tijdritten. Ik geloof niet in vlasov.
Buitrago heb ik er uit gegooid. Als hij goed blijkt te zijn kan ik hem eitje inpassen voor een dure man die niet goed presteert of een sprinter. Met dat extra budget kan je dan bvb Rubio upgraden, want dat is een volledig obekende.
Matthews vervang je naar Albanese, want dat is een supertopper en dan kan je er eentje van 4 miljoen inpassen. Ergens een dark horse ofzo
Misschien kan je dat in een ander topic vragen welke de dark horses zijn ;)
Effe serieus nu: ik heb effectief buitrago geupgrade naar een extra "zekerheid" om hem dan later in te passen (als hij goed is) voor een sprinter.
Wie je dan downgrade zal een beetje van je persoonlijke voorkeur afhangen.
Ik vind 3 "vrijbuiters" (buitrago,rubio en fortunato) die rond de 5 a 6 miljoen schommelen wat te veel. Alle 3 deze renners hebben geen uitgesproken rol + zijn absoluut geen garantie op punten.
Ik zou persoonlijk niet aan jouw sprinters komen en daarom Fortunato en Rota wisselen voor Pinot of Caruso met een 3M (of Carthy/Vine combineren met een 2M)
Sterk team volgens mij!
Heel goed team. Ik snap je bezorgdheid wel om tekort te komen in het algemeen klassement. Onze teams zijn redelijkgelijkaardig, maar ik heb wat middenveld opgegeven voor plan Gana. Geeft meer opties voor de nodige wissels.
Ploeg is goed zo maar je moet zien dat je 30M kunt vrijmaken voor transfers vind ik. Worst case moet je thomas, vlasov, een 7M zetten en dan nog een 2M dwaas dus dan heb je 29,5M nodig. Dit geeft mij alleszins gemoedsrust 😅.
Zeer goed team, velen heb ik er ook instaan. Enkel Matthews heb ik er vandaag uit gezet voor Cort en heb eens beter gezocht voor 2 miljoentjes. :) Voor de 4 miljoentjes ga ik niet gaan, geloof er niet echt in.
Heel goed team, onze teams komen heel hard overeen, alleen heb ik vandaag Matthews eruit gegooid voor Thomas( Hart had ik al) en heb ik Pinot i.p.v. Fortunato( wel verschil bij de onder vij miljoe, hier geen Rota.
Zoals @jos.brinkie zegt, als je in Rubio gelooft, gewoon houden! Heb hetzelfde met Pinot en Gabburo. Veel succes alvast, dit team zal het sowieso ver schoppen!
Ik volg persoonlijk je redenering. Rubio en Fortunato zijn heel leuke picks die ver kunnen komen in het AK. Maar daarom kunnen ze ook interessante transferopties zijn als je transferbudget iets krapper is voor AK mannen. Sowieso denk ik dat beide vooral de laatste week gaan opleveren, waardoor ze nu al meenemen ook een zeker risico met zich meebrengt.
Samen kan je ze vervangen door een 7M AK renner (hier zitten redelijk wat interessante opties) + een leuke 3M die je ergens nog punten ziet scoren.
Matthew en Buitrago voor Consonni en Vlasov?
Ik had dat gevoel ook dus had ik Buitrago gesneuveld maar ik heb wel een beetje fomo richting hem.
Ik heb gekozen om een ploeg samen te stellen met renners waar ik me echt goed bij voel, met nog 3M op de bank. Puur buikgevoel hoor, maar die extra buffer doet goed aan het gemoed. je ploeg is 90% die van mij, alleen heb ik geen Gaviria en geen Fortunato. Gaviria denk ik niet dat die kan volgen en Fortunato wacht ik af of die voor het klassement gaat. Die is goedkoop in te transferen (extra miljoentjes op de bank!) en de eerste anderhalve week zie ik die niet veel doen. Goei ploeg!
Ik heb precies dezelfde AK mannen en dezelfde sprinters behalve Cort ipv Matthews. Ik denk dat dit aantal AK mannen op het begin wel genoeg is aangezien er altijd door de mand kunnen vallen of zelfs opgeven. Zelf zou ik ook nooit je dark horse, bij jou Rubio, wegdoen. Als je je dark horse wegdoet verlies je toch een beetje het gevoel dat je een unieke ploeg hebt. Misschien scoren ze wel niet zo goed maar voor die dark horses kan je wel altijd extra hard supporteren. Als je dan toch echt nog een extra AK man wilt zou ik misschien Fortunato + Rota voor Pinot + 3M (Marit, Dekker, Battistella) doen.
Je kan ook gaan voor een Sivakov of Mcnulty in plaats van Fortunato of Rubio bijvoorbeeld.
Trouwens, ik heb deze post 2x opnieuw moeten doen, hij gaf een foutmelding bij het uploaden, het kan dus zijn dat er nog een versie later online komt door die fout. Die moet je dan negeren best. Sorry alvast.