Toch wel veelzeggend voor veel ”sprintetappes” van de Giro: twee serieuze klimmen erin en geen enkele klassieke sprinter in de top negen. Dat neem ik mee.
Dat kwam in dit geval door de vlucht die standhield, in de achtervolgende groep zaten toch wel De Lie, Kristoff, Biermans, Matthews, Consonni, Fiorelli en Colnaghi. Toch veel sprinters die nog in het peleton zaten na een lastige rit met bijna 3000 hoogtemeters. Een groves, cort of pedersen kan zeker niet slechter klimmen dan De Lie en zouden hier ook hebben kunnen volgen.
Dat bedoel ik net. Ik zie nogal wat vlakke aankomsten met een gelukte vlucht beslist worden. En dan zit je daar met je sprinters op plaatsen 10 tot 14. Ach ja de koers, alles kan :)
Hij kon op de 2de keer Feldberg al net niet meer volgen en ik vind toch dat Matthews daar echt met overschot mee had moeten zijn. Kort daarna kwam hij wel terug maar hij was dus wel effe gelost. In de sprint had ik hem ook wat beter verwacht eigenlijk.
Blijft gevaarlijk een hele ploeg omvormen voor konrad. Ik denk niet dat hij in giro meteen voor eigen kansen zal gaan, met vlasov en kamna, of ben ik hier te soft in? Bedoel maar, die zal ook veel 0 puntritten hebben..
Ja dat wel, maar de vraag gaan ze hem eerste week al in kopgroep laten rijden? Toch wel veel gevaarlijke ritten voor klassementsmannen, niet super zwaar, maar je hebt toch best wat steun van ploeg nodig.
Had graag een echte sprint gezien vandaag om te weten hoe ver matthews daar stond.. ik ben ook geneigd cort te nemen en geen gav en groves te offerenn..
en wat vinden jullie van Consonni en Fiorelli, beide aanwezig in de sprint achter de kopgroep, mooie underdog in de giro als het op sprints aankomt?
Toch wel veelzeggend voor veel ”sprintetappes” van de Giro: twee serieuze klimmen erin en geen enkele klassieke sprinter in de top negen. Dat neem ik mee.
Matthews initatief gekomen maar kwam net te kort op die steile beklimming. Blijft een afweging tegen Cort maar die ook niet overtuigend.
Blijft gevaarlijk een hele ploeg omvormen voor konrad. Ik denk niet dat hij in giro meteen voor eigen kansen zal gaan, met vlasov en kamna, of ben ik hier te soft in? Bedoel maar, die zal ook veel 0 puntritten hebben..
Konrad heeft heel goed gereden vandaag, dus ik ga hem wel overwege
Had graag een echte sprint gezien vandaag om te weten hoe ver matthews daar stond.. ik ben ook geneigd cort te nemen en geen gav en groves te offerenn..