Mensen blijven Gaviria maar verdedigen zeker t.o.v Matthews, Groves en de goedkopere sprinters. Maar, gisteren in Romandië waren de top sprinters er al af na een ettappe met maar 1500 hoogtemeters met de fellste beklimmingen 2 x 2e cat in het begin van de rit. in de Giro heb je maar 3 echte sprintettappes en dan nog 2 vergelijkbaar als gisteren en dan nog 2 met meer hoogtemeters nog naar het einde toe. Dan begin je je toch af te vragen hoeveel kansen gaat Gaviria echt hebben voor een top 3 zullen we zeggen, 3 keer? Hoogstens 5 keer? is hij het dan wel waard?
nog een aansluitende vraag, kan Groves beter tegen die hoogtemeters of is dit vergelijkbaar? Want in de giro zie ik wel echt een hoog tempo liggen na de klimmetjes door de controlerende ploegen en dan vraag ik me af of er wel 5 echte sprint ettappes gaan komen.
Ik laat Gaviria ook thuis hoor, die zogezegde sprintritten zijn hebben allemaal meer dan 2000hm. Groves zou normaal de klimmen beter moeten kunnen verteren, zie maar zijn uitslagen in Catalonië zowel dit jaar als vorig jaar. 5 sprintetappes lijkt me ook veel, of je moet de geaccidenteerde ritten al gaan meetellen maar die zijn zo lastig te break managen voor enkel een Trek/Alpecin/Jayco