Ik sta 5500e, één van mijn slechtste resultaten ooit. Klassiekers top 300, Tour vorig jaar top 1000, WK-manager top 30 en nu zal het moeite kosten om nog top 6000 te halen. Fouten van mij zijn geweest om Gaviria-Fortunato-Carthy te nemen en ik miste toch wel Milan-Leknessund-Arensman-Pinot (Milan heb ik nu wel). Rubio viel dan wel weer heel goed mee. Daarnaast fouten gemaakt in de kleine prijscategorie: Gee compleet over het hoofd gezien, respect naar diegenen die hem hadden. Pijnlijke momentjes gehad dat ik Denz eruit haalde voor Riccitello (ook al reed hij héél sterk, maar puntengewijs minder) en Frigo voor Marcelussi. Over het algemeen kan ik niet klagen, maar het kon veel beter. Nu focus ik al op de tour, daar MOET ik mij herpakken. Merci iedereen om veel te reageren op t forum!
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Giro is zo goed als gedaan, op naar de Tour!
Giro is zo goed als gedaan, op naar de Tour!
25 opmerkingen
Opmerkingen (25)
bottom of page
In tegenstelling tot velen ben ik wel nog tevreden deze giro. Na een toch heel rare giro is het meer dan anders een geluksspel gebleken. Stond gisteren 650e met nog redelijk wat klassementspunten die erbij komen dus kan nog beetje stijgen. Na 250e te worden in voorjaar toch al een geslaagd wielermanager-jaar!
Ook begonnen zonder Milan en met Gaviria maar ook heel wat goede keuzes zoals Healy, D. Bais, Frigo, VPP, Matthews, Caruso, Buitrago etc. Op naar de Tour, daar gaat het mij vooral voor spektakel en kijk ik heel hard uit naar WVA, MVDP, pogi (hopelijk), vingegaard, pidcock enzovoort
Ik heb eerlijk gezegd gigantische chance gehad met de bias brothers, dalla valle en frigo en toch sta ik maar ergens 2100 ofzo en doordat ik carthy heb zien uitvallen ergens buiten top 3000 wsl. Diegene die nog wat geloof hadden in Milan (wsl niemand die hem in klassiekers had heeft hem nu gezet) hebben gewoon simpelweg maar ene goede renner nodig gehad om top 1000 te eindigen. Voor diegenen met Gee heb ik wel veel respect die had ik nooit op mijne radar gehad, vreemd want ik heb alle renners die meededen en vooral die ik niet echt ken individueel ge pcsed en gekeken naar hun statistisch geziene potentieel 😅.
Ik had er zelf ook meer van verwacht, maar het is wat het is. Door alle uitvallers is het een atypische giro geweest. Ook de vluchters hebben zeer veel punten weggenomen.
Uiteindelijk ging ik voor 1/2 klassement / klimmers en 1/2 sprinters. Natuurlijk Milan niet en dat bleek een slechte keuze, maar als je z'n voorjaar bekeek: sorry, maar dan ben je toch een uil als je Milan wel neemt? Ook al ben ik nog steeds boos op hem hoop ik dat hij vandaag wint, want heb er verdikke een transfer moeten aan verspelen. Hoe kan je van nitwit naar topper en must-have gaan?
Derek Gee? Tjah. Als je die in je ploeg steekt is het toch niet uit kennis he, maar puur geluk. (Of je hebt een glazen bol).
Ik beken: ik heb er uren voorbereiding in gestoken, maar met een ploeg ineen steken op 5 minuten tijd had ik waarschijnlijk niet veel slechter gescoord en dat maakt het jammer. Plaats 5000 nu, maar het kan me eigenlijk nog weinig boeien waar ik uitkom.
Ik hoop vooral dat Thomas die 14 seconden terugpakt vandaag en Gee de rit wint :p (zo kan de onvoorspelbaarheid van de Giro helemaal de geschiedenisboeken in)
Exact wat ik had in het voorjaar haha, gok toen genomen om Laporte niet te nemen omdat ik dacht dat hij mss meer in dienst zou rijden dit jaar en dat kwam als een boemerang terug: plek 12000 ofzo uiteindelijk (na top 200 tour en top 5 wk manager) Op dit moment plek 700 in giro en zie me nog heel wat stijgen, Pinot en Milan stonden er van het begin in. In de categorie 4m en minder scoorde ik ondermaats, anders zat top 100 er zeker in. Dat wordt mijn aandachtspuntje voor den tour ;)
Succes!
Eerlijk, voor deze Giro leek Gee ook gewoon een slechte keuze.
Had dit jaar nog geen enkel resultaat gereden, stond niet bekend voor specifiek veel ontsnappingen, en de enige overwinning die hij ooit haalde was in een nationale ITT.
Tenzij je heel veel koersen kijkt en wist dat hij heel goed reed, maar pech had met de resultaten (wat ik veronderstel dat Tahon wist), zie ik niet hoe Gee op je radar kon staan.
Je moet niet te streng zijn op jezelf. Om hoog te eindigen had je veel geluk nodig deze Giro. Het was echt een roulette met uitvallers.
Er zullen mensen met hoge scores zijn die anders beweren, maar dat is alleen maar zever.
Letsgo, ik neem nooit nog Gaviria xp. Dit was ook mijn slechtste resultaat ooit hahah. Op naar de Tour dus.