Ik begin wat te denken om alleen maar goede klimmers, sterke en rassprinters te nemen. Ik vraag me wat af in hoeverre aanvallers nog gaan opbrengen... Tijdens Romandië kwam een statistiek boven dat er in nog geen enkele WT-koers in 2023 de vlucht heeft overleefd (dat is dus inclusief ritten in WT-rittenkoersen).Nu, deze statiestiek zal tijdens de Giro wel komen te vervallen, minstens 1 keer zal de vlucht het wel halen, maar de kans lijkt mij groot dat het niet vaak gaat gebeuren.
Maar het doet me er wel aan denken dat het bijna altijd tussen de beste klimmers, sprinters en/of sterke mannen (Pedersen, Matthews, Albanese,...) gaat gaan.
In dat opzicht heb ik mijn team ook wat aangepast om buiten de 2-3M enkel uit die andere types te bestaan (Concreet heb ik Carthy en Cort eruit gehaald voor Gaviria en Matthews). Ganna, Kung en Foss laat ik ook thuis, want de klassementsmannen die ik heb gaan genoeg opleveren in de TT's volgens mij, 1 renner voor 2 bepaalde ritten vind ik het niet waard.
Qua transfers is het dan bekijken welke 6M-oudjes het goed doen (you know 'em, you love 'em: Caruso, Pinot,...) of combineren met 7/5M (maar da's voor later).
Wat denken jullie?
Ook hier een vrij identiek team
Op Ries en Covili na heb ik exact hetzelfde team voorlopig 😃
Waarom ga je met die redenering dan nog voor fortunato, albanese, buitrago en battistella?
Ik volg uw redenering helemaal, goed team!
Heel goed team eigenlijk
Ik ben het in heel grote lijnen met je eens, alleen wat betreft die tijdrijder hel ik over naar de andere kant. 2X bijna gegarandeerd toppunten, kans op enkele dagen roze en transferbudget... Verleidelijk.
Als je een degelijke team wilt, zul je indd niet veel aanvallers kunnen inzetten.. ik zie hier overal rota paseren, goeie coureur, maar hoeveel kansen heeft hij ? En wat als vlucht amper stand houd?..
zeer mooie ploeg