Hopelijk val ik jullie niet teveel lastig met mn uiteenzetting, want zal mss ingewikkeld zijn.
Momenteel is er nog 1 iemand die me in onze minicompetitie kan bedreigen en die staat nu 200 punten achter.
Beide hebben we nog 1 transfer.
Belangrijke renners:
Mijn team. Zijn team.
Thomas
Roglic
Almeida
Caruso
Kamna
Fortunato. Buitrago
Milan. Carthy
Dunbar
Het komt er dus op neer dat hij 2 klassementsmannen meer zal hebben dan ik.
Ik heb wel nog 2 sprinters meer.
Aan de andere kant kan Milan nog een rit winnen + de puntentrui en dat is ook 200 punten extra + mijn 200 punten voorsprong = 400 punten.
Als hij chance heeft scoort hij in het eindklassement 400 punten meer dan ik, dus dat wordt een status quo (of een dubbeltje op zn kant)
Maar nu komt het: met zijn klassementsmannen scoort hij meer punten dan ik in de komende dagen. Tenzij Milan nog de tweede sprint van de week ook wint wordt dat problematisch.
Wat doe ik dus?
Nu al Carthy of Dunbar inbrengen, met het risico dat iemand anders de nummer 5 van het klassement inneemt of afwachten tot ik zekerheid heb wie hoog eindigd en die dan de laatste dag inbrengen (maar dan verlies ik punten in de bergetappes)
Hopelijk is het begrijpelijk en krijg ik hier misschien een mooie oplossing. Bedankt alvast.
Ik zou morgen afwachten om dan na de sprintetappe van overmorgen te wisselen. Denk dat er morgen al wat meer duidelijkheid zal komen en je weet nooit moest er nog iemand uitvallen. Dan mis je wel de punten van 1 rit maar beter dit dan een keuze die slecht uitdraait denk ik dan.