Dilemma van 6 miljoen. Ga ik voor oude krijger Mollema of jong Italiaans geweld Albanese. Gelet op het parcours kunnen beiden hun kansen wel eens kunnen grijpen. Mollema is de betere tijdrijder/ klimmer, maar Albanese lijkt me een taaie, geschikt voor enkele overgangsritten waar enkel de sterkste sprinters (lees: die ook kunnen klimmen) overleven. Ik denk daarbij aan etappes 3, 5, 10, 14, 15 en 18...
top of page
bottom of page
Albanese is zwaar overrated. Zijn ploegmaat Fortunato is een goede keuze, als hij 10e eindigt verdient hij al min. 100 punten (=ritoverwinning) en ik zie Albanese geen rit pakken. Daarnaast kan Fortunato ook meerdere ritten top 5 rijden + hoog in het bergklassement. Conclusie; Mollema is de betere optie MAAR er zijn even goede opties volgens mij; vb Mader, Buitrago, Caruso, Pinot... Al is het wel een gokje wie je kiest.
Ik twijfelde voor de prijzen bekend waren over Mollema, maar vind hem net 1M te duur.
Lijkt wel een parkour waar hij vaak mee kan zitten en veel TT punten te pakken, dus als je veel van hem verwacht kan je hem nog meepakken als dark horse’
Vraag jezelf af: hoeveel keer zie je Mollema top 10 ( of top 5) rijden en hoeveel keer zie je Albanese top 10 (of top 5) rijden? ;)
I guess the answer is obvious ;)