Gaan de spelregels identiek zijn aan die van de TDF? Ik vind de tourmanager doorgaans minder leuk omdat de eindpunten van het algemeen klassement veel te hard doorwegen, het enige doel van die manager is om ervoor te zorgen dat je sowieso de integrale top 5 van het eindklassement hebt dus dan krijg je een vrij saaie verloop omdat je gewoon kunt voorspellen wie wat gaat doen. Kunnen ze dit eens niet herzien? 400 punten extra vind ik er zwaar over want de top 3 van een grote ronde sprokkelt doorgaans doorheen de ronde al 300-400 punten en als je maar lang genoeg in het geel staat ook nog eens 150-200 punten. Moet de volledige top 50 ook extra punten krijgen? Meestal hebben de eerste 10-15 coureurs er echt voor gestreden en de rest is per accident op zijn plaatsje terecht gekomen, het lijkt mij dat als je de eerste 15 renners extra punten geeft dat dit al meer dan genoeg is.
Of ben ik de enige met die frustratie? ๐
Er zijn dit keer ook tien punten voor de strijdlust en vijftig voor de superstrijdlust. Nu ben ik wel niet meer zeker of dit bij de vorige Tourmanager ook al zo was.
Ik ben het met je eens,
Ik vind ook dat 400 punten te veel is voor de eindwinnaar, zeker als je deze vergelijkt met de punten voor de โgroeneโ trui daar is een 5e plek al bijna verwaarloosbaar.
Ik zou het beter vinden mochten ze de de punten van de daguitslag x2 doen en zo ook alleen de top 25 uiteindelijk punten geven.
Verder mogen ze de transfers van mij ook verlagen naar 3/2.
Maar het blijft natuurlijk een top spel om te spelen en mee te puzzelen.
Ik vind het meer een probleem dat je een transfer kan doen tot laatste rit, je kan gwn 4 beste erin stoppen , dat zou mss tot maximum 5 dagen voor einde moeten zijn..
Raar dat dit er nu pas doorkomt, ik heb dit al 4 dagen geleden aangemaakt ๐ . In de tour manager krijgt gans de top 50 in het eindklassement extra punten, wat ik een beetje overdreven vind, iemand die 47e wordt staat daar niet bewust maar had evengoed 41e of 106e kunnen zijn afhankelijk van welke bus die genomen heeft.
Dat moet je maar eens zeggen tegen een renner die 47e eindigt in een grote ronde van 3 weken.
Bedoel je de volledige top 50 van een rituitslag?