Naar mijn inzien is het eens tijd voor een vernieuwing van de eindpunten die worden bijgeteld.
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Tijd voor een herziening van de eindafrekening punten !
Tijd voor een herziening van de eindafrekening punten !
20 opmerkingen
Opmerkingen (20)
bottom of page
Je weet toch op voorhand dat er op het eind bonuspunten te rapen vallen? Dan moet je daar maar rekening mee houden voor je basisploeg op te stellen, en ook wanneer je de transfers wil gebruiken.
Waarom geen systeem waarbij je elke dag punten krijgt voor de 10 eerste in het algemeen klassement en bv de eerste 3 bij de nevenklassementen?Lijkt mij eerlijker.
Als naast de eindklassementspunten nu eens de nevenklassementen zouden opgetrokken worden maakt het hem veel moeilijker om de juiste transfers te doen ?
bv:
Eindklassement
1) 300
2) 240
3) 200
4) 175
5) 150
6) 125
7) 100
8) 90
9) 80
10) 75
-> -5p
15) 50
-> -2p
23) 35
-> -1p
50+) 8
Punten- & bergklassment
1) 125
2) 100
3) 75
4) 50
5) 40
6) 30
7) 20
8) 15
9) 10
10) 5
jongerenklassement
1) 100
2) 75
3) 50
4) 40
5) 30
6) 20
7) 15
8) 10
9) 5
10) 2
bv: pakt dat uwe sprinter 3e staat in het puntenklassement en je wilt de nummer 5 erin transfereren, doe je dit 2 bergritten voor het einde, het risico is dat uwe klassementsman erdoor zakt. doe je dit aan de vooravond van de laatste dag, je hebt dan mogelijke punten van de bergritten laten liggen + je hebt het risico is dat uwe sprinter dikke punten pakt in de laatste rit en uiteindelijk meer opbrengt.
'Nadeel' iemand zoals Gee zou meer scoren dan de 2e in het klassement.
Hier op 1 week tijd van rond de 22 000ste plek naar een plek 1712 gesprongen. Op de 2de rustdag Pinot, Caruso en Milan ingebracht. Donderdag ook nog Arensman in mijn ploeg gestoken om tot een bomvolle klassementsploeg te komen waardoor ik zelfs geen plek meer had om Cort in de ploeg te steken wanneer hij vrijdag 3de finishte. Ik had uiteindelijk de volledige top 8 alsook plaats 11 en 12 in het klassement. Ook de punten en bergtrui zaten in mijn ploegje. Een ganse Giro op achtervolgen aangewezen en alsnog de minicompetitie van de kameraden gewonnen. Ik ben er dus op zich niet rouwig om.
Ik ben dan wel gestegn( 2 500— 1200), maar toch vind ik dit een correcte verdeling. Als alle bergritten naar de vlucht gaan, mag iemand als Dunbar of Caruso op het einde ook wel eens cashen.
Gezakt van plaats 33 naar 92, dus licht teleurgesteld ondanks de zeer hoge notering :)
Ik zei al voor de giro dat die eindpunten op basis van het klassement veel te hard doorweegt, je krijgt dan dat iedereen mikt op 8 renners van de top 10 tegen het einde en dat maakt dat het verloop heel voorspelbaar en saai wordt en dat spelers die met lef spelen sowieso gekloot gaan zijn als hun saaie medespelers 1500+ punten bij de eindafrekening gratis krijgen.
Ik had in de giro elke dag wel iemand mee in een kansrijke positie die ook effectief top 10 gereden heeft terwijl de rest in de minicompetitie vaak achter de feiten aanliep en nog kon ik maar net voor sommigen blijven die tijdens de giro zelf niks gepresteerd hebben. Dan klopt er iets niet.
Zoals hier al eens vermeld zou het niet slecht zijn dat je eindpunten krijgt op basis van aantal speeldagen dat je de renner in je team hebt. Zo worden spelers die de renner van in het begin hadden beloond. Zo blijven de transfers ook nog nuttig als je pech of uitvallers hebt, maar op de juiste manier. Op deze manier zullen spelers ook rapper transfers moeten doen en krijgen we meer verschillende teams. Pech in de laatste week is pech, het blijft een geluksspel.
Zo hadden spelers die Thomas hadden van dag 1 bijvoorbeeld heel pak meer punten gehaald dan iedereen die Remco naar Thomas deed (ik ook). Of Milan-believers werden ook beter beloond dan iedereen die de laatste week toch Milan pakten (ik ook). Zo kan je ook niet gewoon 1000 punten halen door op laatste dag de 4 beste overblijvende renners in te transferen.
Ik vind het ook wat veel die eindpunten.
Uiteindelijk m'n minicompetitie gewonnen met 54 punten verschil, maar ononderbroken aan de leiding gestaan en vanaf week 2 nooit met minder dan 240 punten voorsprong.
Fiorelli met z'n 3de plaats vandaag redt me dus eigenlijk (hoe vreemd is dit?)
Vooral die transfers op t einde zorgen voor een vervalsing met die eindpunten. Als je lang genoeg wacht kan je zomaar (als t nodig is) 1000 punten transfereren op de laatste speeldag. Wie heeft dan de beste ploeg?
Ik heb nu wel geen goede giro gespeeld, maar ik zak vandaag rond de 3000 plaatsen algemeen (5,5k -> 8,5k), dus de eindafrekening weegt echt wel te zwaar door. Natuurlijk spreek ik uit het oogpunt van iemand die zakt door die eindpunten he. Degene die stijgen zullen uiteraard voor het hoge eindpuntensysyeem zijn. ;)
Ik ben 7000 plaatsen gestegen dus voor mij is het goed :)