Zoals zovelen heb ik een bus vol renners die reeds naar huis zijn. Enkel Evenepoel heb ik al geruime voor Thomas omdat die toen ik het roze rondreed. De andere drie transfers heb ik doelbewust opgespaard voor de slotweek. Nu die bijna aanbreekt zit ik nog met een laatste dillema:
Wat zou jij doen?
a) Vandaag die laatste drie transfers uitvoeren. Hoe vroeger, hoe beter. Morgen vallen er heel wat punten te verdienen in de bergrit.
b) Geduld is een schone deugd. Wacht nog even af tot na de sprintetappe van woensdag. De punten die je morgen laat liggen, kan je goedmaken omdat je een beter zicht hebt op de waardeverhoudingen tussen de klassementsmannen. En wie weet geeft er nog een kopman op in de komende twee dagen.
Discuss...
Ik zou er 1/2 doen afhankelijk van je team; zorg dat je 5 AK-mannen hebt
Ik vind dat het er ook vanaf hangt hoe je er momenteel voorstaat. Als je weinig klassementsmannen/klimmers hebt dan zou ik toch al 1 of 2 tranfers doen.
Ik zou er al zeker 1tje doen, misschien 2. Je kan dan wachten met je 3de transfer tot na de vlakke 17de rit want morgen kan er veel gebeuren volgens mij.