Morgen de langste etappe van de Giro van 219 km over een parcours met enkele hellingen.
Volgens Wielerflits en In de Leiderstrui zijn de beter klimmende sprinters de favorieten (Pedersen, Milan, Ackermann, Groves, Matthews), maar maken ook bijvoorbeeld Gaviria, Albanese en Dainese een kans.
De Lanterne Rouge podcast ziet voor morgen eerder vluchters winnen (https://www.youtube.com/watch?v=gNH2qGzug5o&ab_channel=LanterneRougeCyclingPodcast skip naar 36:35), met onder andere mogelijkheden voor bovengenoemde sprinters om in de vlucht te gaan, zeker een Matthews of Albanese. De lengte van de rit en de etappe van vandaag, waarin duidelijk werd dat er niet genoeg renners waren voor sprintersploegen om het werk op te knappen, geven de vluchters kansen. Hoewel, samen met etappe 14 (?) en 17 lijkt deze etappe één van de weinige kansen om de sprinters toch nog eens aan ritwinst te kunnen laten denken. Ploegen met klassementsambities kunnen hun krachten ook beter sparen voor donderdag, vrijdag en de derde week.
Mijn sterren zouden zijn:
**** Pedersen
*** Milan, Groves
** Renner uit de vlucht, Ackermann, Matthews
* Gaviria, Albanese, Mayrhofer/Dainese, Cavendish
Ik heb vermoeden dat het heel nipt zal zijn? Milan zijn positionering is niet al te best en zal het net niet halen ook al rijdt hij de rapste sprint. Wie is er nog niet gewonnen? Cav, Ackermann... Nee het zal Cav niet worden, mss Ackermann!!!
Ik denk dat Ackermann gaat winnen, voor Milan en Cav