De etappe morgen telt bijna 200 km, waarvan de eerste 35 vlak verlopen. Daarna volgt een col van eerste categorie, ongeveer 20 km à 6.6% gemiddeld. Vervolgens volgt een lange afdaling van 40 km en daarna maar liefst 100 km vlak tot aan de finish. De aankomst loopt lichtjes op wat in het voordeel is voor een Matthews, maar niet in de mate dat pure sprinters als Cavendish absoluut geen kansen maken.
Door het vlakke begin kan een (grotere) kopgroep wegrijden met types als Bettiol of Oldani en hun voorsprong uitbouwen op de klim. Het kan dat sprinters proberen met deze kopgroep mee te gaan, aangezien door het uitvallen van Pedersen en Groves er twee grote blokken voor de achtervolging zonder hun sprinter zitten. Ik zie Astana, DSM en Movistar niet sterk genoeg om achter een ruimere kopgroep aan te gaan, en de ploegen van Ackermann (UAE) en Milan (Bahrain) kunnen ook hun krachten sparen voor de derde week van hun klassementsmannen. Om de puntentrui binnen te halen, is het voor Milan ook niet erg dat een kopgroep de overwinning zal pakken. Toch lijkt het voor renners de sprinters nog een uitgelezen kans om voor de start van de zware derde week een overwinning mee te pakken.
De favorieten voor mij:
**** Matthews
*** Ackermann, Milan
** Vluchters (klassiekere types zoals Bettiol)
* Gaviria, Albanese, Dainese, Mayrhofer
Ik denk dat de alle sprinters zullen lossen op de klim, en die klassementsrenners gaan ook ni rijden. Denk dat het eerder voor de aanvallers is. Zou een Mollema dit kunnen of een magnus Cort.
Ik denk dat de vluchters 5 a 6 minuten gaan pakken op de pure sprinters types, er er daarna niet gaat gereden worden voor de sprint omdat er idd nog te weinig teams zijn die voor hun sprinter gaan willen rijden.
Zelfde mening