Etappe 1: Tijdrit met een klein knikje op't einde. De snelste bergop krijgt de bergtrui, dus wie weet zal een klimmer zich daar op toeleggen.
**** Remco, Ganna
*** Roglic, Küng
** Almeida, Kämna, Thomas, Foss
* Will Barta, Pedersen, Cort, Mollema, Arensman, Cerny..
Etappe 2: Vlakke sprint, vooral voor de mannen die graag heel de dag in het peloton hangen en de laatste km alles geven. Ploegen met een georganiseerde trein maken grote kans.
*** Gaviria, Groves, Pedersen
** Consonni, Dainese, Cavendish
* Ackermann, Dekker, Milan
Etappe 3: Interessante etappe. Dit kan een sprint van klimmende sprinters worden waarbij klassementsrenners met punch zich gaan moeien voor boni's. 2e scenario is dat een sterke vlucht vecht om de roze trui. In dat geval zal de vluchter met beste tijd in de TT wellicht enkele dagen in het roze rijden.
*** Pedersen, Matthews
** Vendrame, Cort, Roglic, Hart
* Ulissi, Zana, Groves, Healy, Albanese
Etappe 4: Eerste test voor klimmers, door de vlakke finale echter zal winnaar over snelle benen moeten beschikken.
*** Roglic, Hart, Evenepoel
** Almeida, Vine, Haig, Buitrago
* Caceido, Taaramäe, Caruso, Ulissi
Etappe 5: Heuvels met daarna massasprint. Welke sprinter heeft de heuvels het beste verteerd?
*** Groves, Pedersen
** Gaviria, Dainese, Milan
* Ackermann, Consonni, Fiorelli
Etappe 6: Vergelijkbare etappe als de vorige, met een grotere kans dat enkele sprinters gelost worden of een sterke kopgroep voor winst sprint. Wat zeker is dat we deze etappe veel panoramashots te zien krijgen.
*** Groves, Pedersen, Matthews
** Gaviria, Vendrame, Cort
* Zana, Tesfatsion, Dainese, Fiorelli
Etappe 7: Eerste grote klimrit van de Giro. Ik geef deze rit 60% kans vluchters en 40% kans klassementsrenners. Vandaag is de dag dat je je beste klimmer kopman kan maken.
*** Pinot, Fortunato, Covi, Rota, Buitrago
** Remco, Roglic, Hart, Vlasov, Vine
* Thomas, Almeida, Kämna, Rubio
Etappe 8: Te zware finale voor sprinters maar eeder voor punchers en klassementsrenners die voor boni's willen vechten. Vluchters hebben ook een grote kans vandaag.
*** Roglic, Healy, Lafay, Buitrago
** Evenepoel, Matthews, Pedersen, Hart
* Ulissi, Tesfatsion, Cort, Zana
Etappe 9: Vlakke TT, hier tellen alleen w/kg.
*** Ganna, Kung, Evenepoel
** Roglic, Foss, Mollema
* Arensman, Thomas, Pedersen, Cort
Kan je dit aub ook doen voor week 2 en 3 ?
In het moeras van nieuwe posts was deze me ontgaan. Je brengt een goede nuance in de moeilijk te voorspellen sprintetappes vind ik. Ik kijk uit naar je voorspelling voor week 2 :).
Slightly on topic: bij onze noorderburen, oa Dumoulin (zalige gast), schatten ze Roglic net iets hoger in dan Remco om de giro te winnen. Verrassend vind ik dat ze hem op gelijke hoogte zetten in de tijdritten, waar ik het gevoel heb dat Remco beter is. Roglic is idd Olympisch kampioen, maar dat was een momentopname...+ evolutie bij Remco. Of ben ik ditmaal gewoon te chauvinistisch?
Conclusies: Sprinters toch essentieel om mee te nemen in starterploeg, Magnus Cort lijkt geen echte uitschieters te halen maar kan overal wel punten sprokkelen, Ganna voor mij te duur om mee te pakken maar kan wel eens het verschil maken in de meeste ploegen (zeker als hij roze trui pakt), Buitrago zeker het proberen waard en zoals we al langer wisten zijn Roglic, Remco, Pedersen, Almeida/Hart no brainers
Mooi gedaan, goed overzicht al vind de sterren wel verrassend. Matthews zal volgens mij zich toch mengen in de massasprints hoor. Mcnulty nergens een ster?
Super gedaan!