Na vandaag kunnen we toch al een beetje een idee hebben wie de sterksten zijn voor de GC. Na morgen zullen de verschillen wel al een stuk groter zijn, maar wou deze post nu al eens maken. Wie valt jullie op, wie bevestigd en wie zakt toch wat door het ijs?
Mijn mening:
De besten bergop: Sws Roglic, Hart, Thomas en Remco zet ik dan toch op een vierde plek na vandaag, maar heeft natuurlijk het voordeel van de tijdrit.
Voor de rest zie ik Almeida, Vine, Caruso, Haig, de goedkoopste Gc man Dunbar en Carthy die vandaag toch wat tijd verloor, maar zat eerder ver bij aanval van Roglic en was gwn wat minder snel in de afdaling.
De roze trui gaf trouwens ook een hele goeie indruk, maar betwijfel of die op de langere beklimmingen ook bij deze mannen kan blijven aanklampen.
Degene die ik toch wat beter had verwacht: Vlasov, maar ook wel giede TT dus zal wel wat opschuiven morgen, Kamna die dan wel goed reageerde op de aanval van Roglic en samen met Vlasov over de meet kwam. Ook wel goede TT.
Pinot bleek vgm niet zo goed op het laatste stuk, maar staat natuurlijk wel goed in bergklassement. PP ook wat minder op dat laatste stuk en Uran hetzelfde.
wie gaf jullie een goede indruk of wie juist niet? en welke transfers zouden volgens wat we nu gezien hebben goed kunnen uitpakken?
Ik volg vooral de renners in mn eigen ploeg, dus hier mn analyse.
Van Fortunato en Kamna had ik wat meer verwacht.
Blij dat ik toch voor Thomas EN Tao gegaan ben, want beiden heel goed.
Remco en Roglic doen wat verwacht wordt en Almeida zal een top 5 kandidaat zijn.
Ik ben op dit moment blij dat ik buitrago (nog) niet heb, want was aanvankelijk een zekerheidje in mn ploeg, maar toch niet goed vandaag.
Pinot stond op de wachtlijst (net als buitrago) om in te brengen en dat zal wss binnenkort gebeuren voor Groves (die ziek is).
Vendrame zal ik wss ook wisselen voor wss Dunbar, maar dat kan nog even wachten (wil Dunbar nog eens zien bevestigen).
Verder houdt ik Vine, Haigh en Caruso en Vlasov in het oog en die zijn goed bezig, al lijkt Vlasov de mindere van deze 4)
Ik zou nog eventjes wachten met Remco af te schrijven als 4e klimmer, Remco is minder in de steile korte beklimmingen, dan op de grote klimmen waar hij langer zijn wattages kan trappen. ik zou gewoon afwachten met nu al conclusies te trekken ;)
Momenteel 2m op overschot, groves is blijkbaar ziek dus zal hem proberen met McNulty denk ik voor Thomas en D.bais.
Wachten op rit 13 voor de echte waardeverhoudingen in de bergen, vandaag zegt niet veel.
Qua transfers is het nog niet intressant denkik
Voor de ganna mannen zoals ik, is een hart/thomas wie je mist niet te halen zonder reserve.
Enige dat je op zicht van klassement al kan doen is mss dunbar, dat je budget hebt om een sprinter naar thomas/hart te doen. lijkt wel goed mee te kunnen.
Maar wat is zijn tijdrit waard?
Ik weet niet of je hier al (juiste) conclusies uit kan trekken.
Op een muur van 300m hoogte zullen de verhoudingen helemaal anders zijn dan op de lange klimmen boven de 1500m.