top of page
Ga naar je live website om deze functie te testen.
Wat denken jullie over Valsov?
Moet ik hem pakken of beter een andere klassementsman
Wat denken jullie over Valsov?
Moet ik hem pakken of beter een andere klassementsman
8 opmerkingen
Opmerkingen (8)
bottom of page
Ik ga hem er in brengen in week 3 als ik een sprinter ga lozen en als de kans dat hij top 6-7 gaat rijden eerder groot is.
Ik pak hem mee
Ik denk dat Vlasov een uitstekende AK renner is, die als alles meezit misschien zelfs podium kan rijden. Echter doordat de eerste twee weken vooral etappes zijn voor sprinters, vluchters en tijdrijders zie ik hem initieel niet zoveel punten scoren. Dat wilt niet zeggen dat hij er niet goed kan voorstaan in het klassement. Als hij toch goed is en meezit met Remco en Roglic zal hij de eerste twee weken 3 of 4 keer tussen plek 6 en 10 eindigen. Gene vette dus voor uw punten.
Vanaf week 3 wordt hij wél interessant, waarbij hij etappepunten kan scoren en een hele dikke bonus als hij dan nog in de running is voor een goed klassement.
Dit geld trouwens voor alle klassementsrenners met een matig TT.
Nog even 2 voorbeelden om mijn antwoord te staven:
1) Giro 2021: Vlasov wordt 4e in het AK met een 3e en 10e plek in de eerste 15 ritten, en een 7e, 5e en 7e plek in de laatste 6 ritten. Hij werd ook 2e in het jongerenklassement. Als de Giromanager toen had bestaan, had hij in totaal 562 punten gepakt waarvan 401 punten de laatste week + eindklassement.
2) Tour 2022: Vlasov wordt 5e in het AK met een 6e plek in de eerste 15 ritten, en een 6e, 8e en 9e plek in de laatste 6 ritten. Toen bestond de Tourmanager al en pakte hij in totaal 418 punten waarvan 314 punten de laatste week + eindklassement.
Je kan een gelijkaardige trend vaststellen de laatste jaren bij bijvoorbeeld Caruso in Giro '21, Mader in Vuelta '21, Haig in Vuelta '21, Landa in Giro '22 en TDF '20, Hindley in Giro '22 (al won hij op Blockhaus) en Yates in Vuelta '21,
Vlasov is zeker een goede optie, maar het hangt er vanaf hoeveel klassementsmannen je al hebt