Ik krijg bij Wout eindelijk hoop dat hij mikt op het WK na de tour en niet op de tour zelf. Hij zal dan wel goed zijn in de tour maar niet gelijk vorig jaar.
Wva haalt zijn niveau niet bergop vind ik. Is hij wat aan het rondrijden of toch niet goed genoeg? In t voorjaar bleken de heuveltjes ook al z'n "zwakke" punt. Ik weet niet hoe ik me hierbij moet voelen om hem mee te nemen naar de tdf ...
Powless lost bij Tiberi en Costa. Ook niet goed genoeg dus.
Bardet lost bij Bilbao, Kelderman en Gall. Zou toch ook hoger ingeschat mogen worden?
Skjelmose komt pas in de afdaling terug aansluiten, dus ook terug wat minder.
Me dunkt dat de heuveltjes van het voorjaar niet te vergelijken zijn qua inspanning dan een bergetappe in een rittenkoers. Ik denk dat wout gewoon inzag dat de vlucht niet genoeg voorsprong had en dat hij zich niet nodeloos leeg wou rijden.
Van Aert heeft inderdaad nog niet zijn Tourvorm van de afgelopen jaren, terwijl hij die de vorige jaren wel al tentoon kon spreiden in de Dauphiné.Met niet te focussen op groen en de mogelijke komst van zijn 2e kind lijkt hij mij geen must have meer in tegenstelling tot andere jaren.
Philipsen +++ -> zeker in vorm, aanvallend gereden vandaag ook
Jakobsen ++ -> ik zie hem wel pieken naar de tour, alleen wint hij laatste tijd niet zo snel, hij is wat afwisselend. Philipsen heeft het voordeel tov hem dat hij heuvels beter verteert
Ewan ++ -> blijft een snelle man, hopelijk heeft hij nu wel eens geluk
Pedersen ++ -> kandidaat voor groen, hoe goed is hij herstelt van de giro?
Girmay + -> Mooie rit gewonnen, moet wel bevestigen tegen sprinters als Jakobsen en Philipsen. Hij kan normaal ook een heuvel over
Groenewegen + -> in orde maar kan hij presteren onder het deelnemersveld (meerdere keren top 5 bedoel ik dan)?
Sagan + -> hij groeit naar een betere vorm
Kristoff - -> niet de rapste maar wel een van de oudere
Welsford - -> heeft nog niet echte top-rittenkoersen gereden laat staan een grote ronde
Cavendish - -> is hij vertrokken na zijn etappe in de Giro? Mij overtuigt hij niet ondanks dat ik fan ben. Ik vond dat hij in de ZLM-tour iets beter had moeten presteren.
Bennett -- -> heeft een goede sprinttrein, maar in de dauphiné (niet zo'n sterke sprinters) verloor hij tegen een Laporte... hij kan ook niet zo makkelijk heuvels verteren. D.V.Poppel is wel interessant voor ook een lagere prijs wss
Coquard --- -> zie ik niet consequent hoge uitslagen rijden
Nizzolo --- -> beste jaren al gehad
WVA hoef ik niet te bespreken ;). Veel topsprinters dus, mis ik nog iemand of hebben jullie aanvullingen op mijn analyse.
Ik ga proberen WVA-Philipsen-Pedersen (en evt Ewan/Jakobsen) erin te krijgen, al kennen we de waardes nog niet.
Mag mss voor bollen/ritzeges gaan, maar rijdt natuurlijk ook samen met O'Connor. Met uitvallen van Bouchard lijkt hij toch interessant geworden (ook witte trui).
Eventjes zijn prestaties in 3weken rondes bekijken en je weet direct waarom hem niet mee te nemen. Ook vorig jaar best goed in rondjes van een week en in de Giro gewoon slecht. Ik heb er alvast geen vertrouwen in. Het schijnt dat hij mentaal heel kwetsbaar is en dat lijkt me in de tour toch ook niet onbelangrijk om dit mee in overweging te nemen.
Jammer van Skjelmose dat hij hier al zo goef presteert. Ik had hem al opgeschreven na de ardennen als dark horse voor de tour. Nu zal zijn prijs wel een stuk omhoog gaan
Had hem en Gall al opgeschreven tijdens ronde van het Baskenland. Konden die mannen nu niet gewoon in de schaduw blijven en pieken in den tour? 😋Al dat voorbereidende werk van mij voor niets... 😂
dat is wat Hannes altijd zegt. Hij bepaalt de waardes zonder de laatste koers te volgen zodat hij zich niet meer laat beïnvloeden door die koers. Zo was Thomas ook wat goedkoper terwijl hij toch de ronde van Zwitserland had gewonnen ;)
Naas de Deen die iedereen wel zal hebben voor een redelijk prijsje en mijn voorjaars man Bittner die het hier ineens doet, is Sagan toch ook weer mee aan het doen, kan die door zich goed te positioneren in de Tour ook wat goede top 10s bij elkaar fietsen?
Kuss die kiest heel vaak zijn momenten en staat er bijna altijd op de absolute koninginnenritten. Zou mij niet verbazen dat je hem amper ziet en meesterlijk eindigt met knechten beurten
De rit wordt vandaag geneutraliseerd om gekende en begrijpelijke redenen.
De laatste 20km wordt gereden en dat in groep zonder tijdsopnames.
Ik vind het mooi zo.
Ik krijg bij Wout eindelijk hoop dat hij mikt op het WK na de tour en niet op de tour zelf. Hij zal dan wel goed zijn in de tour maar niet gelijk vorig jaar.
Sheffield en Mader gevallen in afdaling. Mader zou best zwaar gevallen zijn. Hopelijk niks te serieus....
Wva haalt zijn niveau niet bergop vind ik. Is hij wat aan het rondrijden of toch niet goed genoeg? In t voorjaar bleken de heuveltjes ook al z'n "zwakke" punt. Ik weet niet hoe ik me hierbij moet voelen om hem mee te nemen naar de tdf ...
Powless lost bij Tiberi en Costa. Ook niet goed genoeg dus.
Bardet lost bij Bilbao, Kelderman en Gall. Zou toch ook hoger ingeschat mogen worden?
Skjelmose komt pas in de afdaling terug aansluiten, dus ook terug wat minder.
Plusje van de dag voor de tour: Bilbao!
Gall is wel echt sterker dan gedacht samen met bardet en moniquet
Even de sprinters inschatten
Philipsen +++ -> zeker in vorm, aanvallend gereden vandaag ook
Jakobsen ++ -> ik zie hem wel pieken naar de tour, alleen wint hij laatste tijd niet zo snel, hij is wat afwisselend. Philipsen heeft het voordeel tov hem dat hij heuvels beter verteert
Ewan ++ -> blijft een snelle man, hopelijk heeft hij nu wel eens geluk
Pedersen ++ -> kandidaat voor groen, hoe goed is hij herstelt van de giro?
Girmay + -> Mooie rit gewonnen, moet wel bevestigen tegen sprinters als Jakobsen en Philipsen. Hij kan normaal ook een heuvel over
Groenewegen + -> in orde maar kan hij presteren onder het deelnemersveld (meerdere keren top 5 bedoel ik dan)?
Sagan + -> hij groeit naar een betere vorm
Kristoff - -> niet de rapste maar wel een van de oudere
Welsford - -> heeft nog niet echte top-rittenkoersen gereden laat staan een grote ronde
Cavendish - -> is hij vertrokken na zijn etappe in de Giro? Mij overtuigt hij niet ondanks dat ik fan ben. Ik vond dat hij in de ZLM-tour iets beter had moeten presteren.
Bennett -- -> heeft een goede sprinttrein, maar in de dauphiné (niet zo'n sterke sprinters) verloor hij tegen een Laporte... hij kan ook niet zo makkelijk heuvels verteren. D.V.Poppel is wel interessant voor ook een lagere prijs wss
Coquard --- -> zie ik niet consequent hoge uitslagen rijden
Nizzolo --- -> beste jaren al gehad
WVA hoef ik niet te bespreken ;). Veel topsprinters dus, mis ik nog iemand of hebben jullie aanvullingen op mijn analyse.
Ik ga proberen WVA-Philipsen-Pedersen (en evt Ewan/Jakobsen) erin te krijgen, al kennen we de waardes nog niet.
Gall is net zoals in Tour of the Alps alweer fantastisch in vorm, hopelijk blijft die rond de 5M geprijsd
+ Sheffield rijdt erg sterk rond, vraag me af of hij meemag naar de tour
+ Onze zware parel laat goede vorm zien, maar Teunissen sprint ook vlot mee
+ Bilbao; gaat volgens mij ook vrijheid krijgen de eerste etappes en kan mogelijks invallen voor Landa die echt niet goed rondreed vorige week.
+ Skjelmose; al aangehaald hieronder
- Coquard voorlopig toch niet wat je verwacht van sprintkopman in dit veld. Gaan ze misschien verdelen met Zingle?
- Pidcock slaagt me toch wat tegen, ook met heel zijn mountainbike verhaal en onduidelijke ambities twijfel ik toch.
- Higuita: veel vraagtekens
- Lutsenko, maar die staat hoog op de zwarte lijst
- Hermans/SKA; die mogen eerst iets laten zien voor ik ze overweeg mee te nemen.
Jammer van Skjelmose dat hij hier al zo goef presteert. Ik had hem al opgeschreven na de ardennen als dark horse voor de tour. Nu zal zijn prijs wel een stuk omhoog gaan
Naas de Deen die iedereen wel zal hebben voor een redelijk prijsje en mijn voorjaars man Bittner die het hier ineens doet, is Sagan toch ook weer mee aan het doen, kan die door zich goed te positioneren in de Tour ook wat goede top 10s bij elkaar fietsen?