Toen had ik dat tooltje nog niet dus geen idee 😅. Sowieso dat er weer ergens een 2 of 3Mer uit het ‘niets’ opstaat maar zo iemand kiezen is vooral een gokje dat heel soms goed uitpakt en heel vaak niet jammer genoeg 😀.
Op wat zijn deze dingen eigenlijk gebaseerd? Want zag in een post dat je Lopez voor Rubio nam, en zou je me een berichtje via insta willen sturen mijn naam is ysbeaert.stan , omdat ik een vraag heb over mijn team
In welke post dan? Ik verkies sowieso Rubio boven Lopez eigenlijk desondanks dat die laatste plots goed rijdt de laatste 5 koersdagen (voordien nog niet veel laten zien).
Dat is gebaseerd op de resultaten in rittenkoersen van de laatste 13-14 maanden, waarbij ik een soort van sporza puntensysteem gebruik en de grotere koersen harder laat doorwegen en ook de koersen korter bij de giro harder laat doorwegen, die lange periode is vooral om robuustere getallen te krijgen want sommigen rijden de laatste paar maanden voor de giro gewoon geen rittenkoersen of toch praktisch geen.
Verder bepaal ik ook de verhouding tussen sprint en berg en TT ritten binnen de giro en verdeel ik de resultaten van het verleden ook binnen die categorieën en zo krijg ik een soort van verwacht puntenpotentieel binnen de giro, ook rekening houdende met de eindpunten.
Verder beloon ik ook de italiaantjes en vluchters iets extra (niet heel veel) omdat die meestal gemotiveerd zijn, en jongeren waarvan verwacht wordt dat ze hoog gaan eindigen ook omdat die extra eindpunten en trui punten zouden kunnen halen.
Het blijven gewoon wat plussen en minnen maar om wat onderbouwing te geven aan een antwoord helpt het wel en voor mij persoonlijk helpt dit enorm om zeker geen emotionele keuzes meer te maken, als de cijfers te duidelijk zijn moet je bepaalde renners wel nemen ondanks dat je ze minder leuk vindt 😅.
Met die veranderde eindpunten begin ik omgekeerd te denken, ik neem een statistisch perfecte ploeg waarvan 80% sowieso zal presteren, en die gokjes pak ik er in de giro asap bij als ik van die Denz of Gee types plots zie opstaan en die bijna niemand heeft (of Milan types die pakte 700 punten terwijl ik hem passief weigerde te nemen, lompe haas).
Hier de top 5, maar er zijn er eigenlijk maar 2 die de moeite waard zijn eigenlijk.
Piganz...
bij bardiani en eolo kometa hebben ze daar wel wat schoon volk rondlopen, kijk daar eens even bij miss