In veel fantasyspellen zie je de percentages per persoon, hoeveel keer die percentueel gekozen is. Het zou wel handig zijn moest dat in de wielermanager er ook ooit eens komen. Zo kunnen we makkelijker op zoek gaan naar dark horses aka differentials om het verschil te maken. Want nu is het veelal gissen naar wat de populairste en meest zeldzame picks zijn.
Wat ook tof zou zijn, en ook vaak voorkomt in fantasyspellen, is de toevoeging van 'chips' die je dan elk éénmalig kan gebruiken. Bijvoorbeeld:
*Wildcard: je hebt de mogelijkheid om je team volledig aan te passen wanneer je wilt, maar je moet binnen het budget blijven. Dit aangepaste team blijft van toepassing voor de resterende ritten.
*Limitless: je hebt de mogelijkheid om voor een bepaalde rit een nieuw team samen te stellen zonder rekening te hoeven houden met het budget. Na de rit keer je dan terug naar je originele team.
Hiermee wordt tactiek ook belangrijker en is het ook mogelijk om het verschil te maken met de concurrentie indien je de juiste keuzes maakt.
Ik vind persoonlijk dat dat het spel nog plezanter zou maken.
Goed idee?
Percentages & chips oké
Percentages oké, chips niet oké
Chips oké, percentages niet oké
Percentages & chips niet oké
Ik vind het spel gewoon goed zoals het nu is.
Iemand heeft veel fantasy premier league gespeeld 🙂
Ik vind het eerlijk gezegd wat vergezocht. Het mooie aan Wielermanager is juist de relatieve eenvoud van het spel, waardoor iedereen kan meespelen.
Wat niet wegneemt dat je geen koppijn kan krijgen bij het samenstellen van je ploeg, uiteraard.
Ikzelf ben wel voorstander voor de percentages/chips. Maar niet iedereen wil teveel tijd spenderen en nadenken over bepaalde tactieken. Ik denk dat de drempel om mee te spelen dan iets te hoog is en velen zullen afhaken.