Voor wie zouden jullie opteren? Arensman heeft er geen goeie generale repetitie opzitten in Romandië, terwijl Thomas bewezen heeft in vorm te zullen zijn.
G zou je wel perfect met 1 transfer kunnen inbrengen na de 13 de etappe voor Merlier (9M). Dat is juist voor de 2 de tijdrit en met nog 4 bergritten voor de boeg. Ik vermoed dat G de eerste week nog zal moeten groeien naar zijn beste vorm en wellicht dat hij pas naar de laatste week top zal zijn.
Arensman was ook nog in opbouw vorige week, dus ook hem zou je als transfer kunnen brengen, maar zoals gezegd kan hij misschien de jongerentrui dragen nu Pogi te ‘oud’ is geworden.
Voorlopig heb ikzelf voor Arensman en O’Connor gekozen in mijn beginteam en zal Geraint Thomas (voor de eerste keer) als transfer wellicht ingebracht worden..
Die optie was ook mijn beginidee dat je al een logische transfer kan 'plannen' met Merlier, maar in de praktijk werkt het meestal anders heb ik geleerd :-). Dus momenteel neem ik toch G vanaf de start ook omdat ik hem zie scoren in de eerste tijdrit
Er zijn er veel die kunnen kraken in die eerste tt denk ik. 30km relatief vlak, dan een type Eyserbosweg om dan nog een km of 7 licht op te lopen. Dan kan je je lach goed inhouden denk ik.
Goh, moeilijk. Een 13de plaats in Tour of the Alps zou ik niet persé als 'bewezen in vorm' te zijn benoemen. Maar dat deed ie vorig jaar ook niet, en werd wel mooi tweede. Arensman heeft er dan weer een mindere Tour de Romandie opzitten, maar werd wel 6de in Tirreno-Adriatico in een sterk deelnemersveld. Beiden hebben een goeie tijdrit (normaal gezien), maar die van Thomas zou nog net wat beter moeten zijn. Arensman kan punten scoren in het jongerenklassement, zowel tijdens als op het einde.
Veel woorden om te zeggen: vertrouw op je gevoel, maar wees bereid om de ander er toch nog in te brengen indien nodig.
een vraagje uit curiositeit: heb je gekeken naar Tour de Romandie?
Goh, moeilijk. Een 13de plaats in Tour of the Alps zou ik niet persé als 'bewezen in vorm' te zijn benoemen. Maar dat deed ie vorig jaar ook niet, en werd wel mooi tweede. Arensman heeft er dan weer een mindere Tour de Romandie opzitten, maar werd wel 6de in Tirreno-Adriatico in een sterk deelnemersveld. Beiden hebben een goeie tijdrit (normaal gezien), maar die van Thomas zou nog net wat beter moeten zijn. Arensman kan punten scoren in het jongerenklassement, zowel tijdens als op het einde.
Veel woorden om te zeggen: vertrouw op je gevoel, maar wees bereid om de ander er toch nog in te brengen indien nodig.