Ik zag dit jammer genoeg aankomen, aangezien Laporte en Kooij de Giro al moesten verlaten door ziekte.
Maar ik vervang Cian (stond al vanaf dag 1 in mijn ploeg) maar morgen pas, er kunnen er vandaag nog opeens uitstappen of morgen niet starten.Ik heb die fout dit voorjaar gemaakt.Op een nacht kan er veel gebeuren, niet vergeten dat die mannen amper vetpercentage hebben. (en dus vatbaarder zijn)
Heel bezweet zijn van te rijden/klimmen, die temperatuursverschillen hebben ook impact en zeker op een bezweet lichaam.
Het is gewoon een nieuwe realiteit de laatste jaren: er worden minder risico's genomen met zieke renners. En da's terecht ook omdat onderzoek uitwijst dat zware inspanningen doen terwijl je een infectie hebt gevolgen op langere termijn kan hebben.
Vroeger was je een zwakkeling als je opgaf omdat je koortsig was, nu neemt de ploegleiding (de ploegarts zelfs vermoed ik) de beslissing in plaats van de renner.
Ik vroeg me dit eigenlijk net af. Hij had gisteren wss een verkoudheidje (wat keelpijn). Er wordt gezegd dat je mag blijven sporten met alle symptomen boven de nek en geen koorts. Natuurlijk weet je niet hoe het geëvolueerd is deze nacht met hem, maar een gewone verkoudheid kan toch niet zoveel impact hebben bij een gezonde mens?
Bij een gewone gezonde mens niet, maar bij iemand die drie weken elke dag in het rood moet gaan?
Een gewone verkoudheid kan voor een bureaustoelcoureur als ik al wreed ambetant zijn. Ik vermoed dat dat voor iemand die zijn lichaam tot het uiterste moet drijven allemaal nog veel harder moet binnenkomen.
Het zal vorige nacht ook wel geëvolueerd zijn. Met het oog op zijn gezondheid, op wat komen gaat (de Tour, zou dat echt een optie zijn?) en op zijn verdere carrière is het dan gewoon verstandig om de handdoek in de ring te gooien.
Dit begint nu toch wel heer raar te worden... gisteren voelde hij zich nog cava, maar nu stapt hij al uit de Giro. Wat met de andere renners? Gaan we weer een soort "corona-Giro" tegemoet waar heel veel renners moeten opgeven door ziekte? Dit is zeer zorgwekkend...
Als ge ziet hoe mager die mannekes staan, hebben die nie zo veel nodig denk ik... Tis gene kattepis he zo ne grote ronde. En vermoeidheid speelt ook mee zelfs na een rustdag.
Ploegleiding kan dit ook voor hem beslist hebben. Hij is jong en hij kan in de toekomst misschien grote rondes winnen. Kan best zijn dat de ploegleiding gewoon geen risico's wil nemen met hun goudhaantje.
Was gisteren mijn eerste transfer en met dat ik hem gisteren bezig zag en het interview achteraf hoorde, wist ik meteen die gaat 1 van de dagen naar huis ... 😥
Ik zag dit jammer genoeg aankomen, aangezien Laporte en Kooij de Giro al moesten verlaten door ziekte.
Maar ik vervang Cian (stond al vanaf dag 1 in mijn ploeg) maar morgen pas, er kunnen er vandaag nog opeens uitstappen of morgen niet starten. Ik heb die fout dit voorjaar gemaakt. Op een nacht kan er veel gebeuren, niet vergeten dat die mannen amper vetpercentage hebben. (en dus vatbaarder zijn)
Heel bezweet zijn van te rijden/klimmen, die temperatuursverschillen hebben ook impact en zeker op een bezweet lichaam.
Het is gewoon een nieuwe realiteit de laatste jaren: er worden minder risico's genomen met zieke renners. En da's terecht ook omdat onderzoek uitwijst dat zware inspanningen doen terwijl je een infectie hebt gevolgen op langere termijn kan hebben.
Vroeger was je een zwakkeling als je opgaf omdat je koortsig was, nu neemt de ploegleiding (de ploegarts zelfs vermoed ik) de beslissing in plaats van de renner.
Zat er aan te komen. Ik zag gisterenavond het interview met Renaat en dan vreesde ik dat het niet lang meer ging duren.
Op enkele podcasts hoorde ik dat ze Kooij wouden sparen voor de tour indien Vini niet klaar geraakte...
Doen ze hetzelfde met Cian?
Dit begint nu toch wel heer raar te worden... gisteren voelde hij zich nog cava, maar nu stapt hij al uit de Giro. Wat met de andere renners? Gaan we weer een soort "corona-Giro" tegemoet waar heel veel renners moeten opgeven door ziekte? Dit is zeer zorgwekkend...
Deze komt wel extra fijn binnen nadat ik hem er gisteren in had gezet
Was gisteren mijn eerste transfer en met dat ik hem gisteren bezig zag en het interview achteraf hoorde, wist ik meteen die gaat 1 van de dagen naar huis ... 😥
Heel jammer... (had hem wel niet maar voor belgisch wielrennen)