Ik vraag mij af, kan Alaphilipe hier iets doen? Heb hem niet in mijn team maar zou het nuttig zijn om Merlier van de bus te halen in de hoop 5extra puntjes te verzamelen of is dit de hoog gegrepen voor Alaphilpe?
Vooraf had ik deze etappe als klassementen etappe opgeschreven, maar door het koersverloop van gisteren ga ik eigenlijk uit van een vluchtetappe. Ik zie geen reden voor ineos of uae om de koers hard te maken. Ook bora kan vrij eenvoudig de roze trui pakken zolang schachmann bij pogi blijft. DSM gaat niets riskeren met Bardet, Ag2r vond ik gisteren niet overtuigend.
Een aantal renners zoals Carr hebben gisteren bewust tijd verloren, die gaan het zeker proberen vandaag.
Aan de andere kant zijn er nog teveel die dicht bij het roze staan dus die gaan ofwel de koers controleren ofwel wordt het een gigantische vechtpartij om in de ontsnapping te zitten en kan het zijn dat die te laat tot stand komt. Interessante rit want het kan alle kanten op eerlijk gezegd. Voor wielermanagers dan weer niet zo leuk want die kunnen serieus uitpakken met de juiste vluchters om ze dan net op het einde overspoeld te zien worden 😅.
Fabbro en V paret-peintre allebei 8'23 genomen. Lieten al lopen op Maddalena. Geen trap te veel gegeven om te willen volgen. Die hebben plannen voor vandaag. Die worden op 2 weken niet zo veel slechter. En een Ineos er bij zodat ze op vlak niet moeten controleren. Foss staat ook op 8'23. Redelijk wat vluchterstypes die kunnen klimmen zaten in dat groepje.
Ja dat is zo ,een wederkerig fenomeen, maar als degene die een transfer al gedaan hebben een beetje langer nadenken dan hun neus lang is, een ronde duurt 3 weken dat is totaal anders dan de wielermanager voor klassiekers.Je hebt 4 transfers ,1weg nu is nutteloos weggegooid,je moet een transfer nuttig gebruiken.Dit is een gouden raad. Er zijn renners die niet houden van direct te klimmen ,de meeste ronderenners hebben meestal gepiekt naar de 3de week.En met een fenomeen als Pogacar erbij ligt het tempo veel hoger dan in de voorbereidingsfase naar de Giro toe.En daar had Bardet het moeilijk mee, 34 jaar en G is nog ouder maar die heeft zich gespaard en Romain niet ,LBL gereden dat zal ook nog wat in de kleren zitten.Arensman ,dat is steeds zo met hem ,altijd aanpassingsprobleem met het begin.
Vlucht met Ganna blijft voorop, hierdoor pakt hij roze. Dagwinst is voor betere klimmer uit vlucht die vandaag tijd heeft gepakt. Ideaal scenario voor Ineos, die hierdoor trui niet aan Pogi verliezen en voor UAE die Pogi nog week uit het roze kunnen houden op deze manier.
Ik vraag mij af, kan Alaphilipe hier iets doen? Heb hem niet in mijn team maar zou het nuttig zijn om Merlier van de bus te halen in de hoop 5extra puntjes te verzamelen of is dit de hoog gegrepen voor Alaphilpe?
Vooraf had ik deze etappe als klassementen etappe opgeschreven, maar door het koersverloop van gisteren ga ik eigenlijk uit van een vluchtetappe. Ik zie geen reden voor ineos of uae om de koers hard te maken. Ook bora kan vrij eenvoudig de roze trui pakken zolang schachmann bij pogi blijft. DSM gaat niets riskeren met Bardet, Ag2r vond ik gisteren niet overtuigend.
Een aantal renners zoals Carr hebben gisteren bewust tijd verloren, die gaan het zeker proberen vandaag.
Fabbro en V paret-peintre allebei 8'23 genomen. Lieten al lopen op Maddalena. Geen trap te veel gegeven om te willen volgen. Die hebben plannen voor vandaag. Die worden op 2 weken niet zo veel slechter. En een Ineos er bij zodat ze op vlak niet moeten controleren. Foss staat ook op 8'23. Redelijk wat vluchterstypes die kunnen klimmen zaten in dat groepje.
Daar valt weinig aan toe te voegen ,pogacar gaat voor roze .
Een vlucht rijd weg met ongevaarlijke mannen
Vlucht met Ganna blijft voorop, hierdoor pakt hij roze. Dagwinst is voor betere klimmer uit vlucht die vandaag tijd heeft gepakt. Ideaal scenario voor Ineos, die hierdoor trui niet aan Pogi verliezen en voor UAE die Pogi nog week uit het roze kunnen houden op deze manier.
Bardet!;) die is meestal na slechte dag goed