Capo mele, pogacar weg, pogacar wint
Die klim van tweede categorie komen ze wel van terug ma denk dat pogi nog zin heeft in een rit (voor bewijs: zie vandaag :) )
Of kan er een type pithie of vendrame overleven? Nog even over nadenken
Ofwel wordt het toch gwn weer Milan hahahah
Bank goed of wissels (lustenko voor tiberi? )
Beklimming op het einde is quasi dezelfde als gisteren, met een verschil dat het stuk erachter afdaalt ipv vlak, maar het wel rechte wegen zijn. Volgens mij vandaag en pak moeilijker om terug te komen als je te ver zit op de top. Milan gisteren als 6e boven, Merlier moest een gaatje laten, maar werd heel knap teruggebracht door flip & co. Vandaag wordt dat moeilijker, en door de beklimmingen eerder in de etappe vandaag, verwacht ik de verschillen nog groter. Er gaan zeker mannen zijn die na gisteren kansen zien vandaag. Ik verwacht eigenlijk een groepje dat vooruit kan blijven (Pogi, Ganna,..), en dat er achter gesprint wordt voor ereplaatsen. Alaphilippe kan dit ook, maar die zal wel bij Merlier blijven.
Is het slim om morgen AK-mannen als Bardet en Arensman op de bank te zetten? Of kan Storer iets doen?
Kan bauhaus eig goed overweg met een klimmetje? Op PCS scoort hij hier zeker niet slecht op...
Ik denk dat er nu toch een beter klimmende sprinter meer kans maakt, omdat het bijna tot de meet dalen is moet je imo in de top 20 die capo mele over geraken om nog gepostioneerd te geraken als het op een lint blijft.
Pogacar zal niet aanvallen. 90 km van de finishlijn van de top gezien.Dat is te ver .Als dat nu 20 km van de meet was dan zeker.
Wie zet ik best op de bank voor morgen? Ik dacht voorlopig aan Storer, V Paret Paintre, Bardet en Zana. Alhoewel sommigen van hun wel in een vlucht kunnen zitten? Ik zou ook Tiberi, Daniel Felipe Martinez of Costiou ewen op de bank kunnen plaatsen.
Hopelijk wat meer sprinters van mij in de top 5, vandaag 10 in de top 25 maar zonder merlier nog steeds maar 300 puntjes ocharme 😅.
Voorspelling voor morgen
Pogacar
**
Thomas
*
Alle sprinters
Joker : Honoré (gewoon uit compassie)
Morgen klimmetje op 1.2 km van finish en gaat dan lichtjes bergaf. Let op late uitvallen die zeker kans op slagen hebben. Ganna time! Gwn merlier kopman
Fabio Jakobsen: “We wisten dat het vandaag kantje boord ging zijn. Ik doe mijn best en nu op naar dinsdag. Morgen is het een beetje dezelfde finale, maar is de helling wel wat korter. We gaan het gewoon weer proberen.”
De aanloop is misschien wat vlakker dan vandaag maar die capo de melo lijkt me moeilijker dan die heuvel van vandaag. Of schat ik dat verkeerd in?
*** Merlier, Milan
** Kooij, Bauhaus, Girmay
*Groves, Gaviria, Andersen, Van Poppel
Als ik de etappe goed lees eindigd de klim rond km 88-90? dan is het nog net het dubbele tot aan de meet. Zie dit wel gewoon weer in een sprint eindigen
Ik hoop dat Vendrame en Pithie overleven, anders alweer weinig punten