Net na de tijdrit heb ik mijn 3 transfer gedaan. Gisteren zag ik voorbij komen dat Van Poppel afwezig is wegens ziekte, dit was 1 van mijn laatste 5 sprinters die ik nog in mijn team had ( Merlier, Andersen, Milan, Pithie ) deze heb ik tot nu toe.
Nu vraag ik me af wat het beste is om te doen? Van Poppel weg doen voor een klassement man en met deze 4 sprinters blijven en hopen dat er nog iets uitkomt? Of toch gaan voor Groves? ( Die ik wel nog 2 kansen zie op ritwinst en die wellicht 2 zal eindigen in het klassement )
Als klassement man had ik gedacht aan Fortunato, Hirt, Geschke ( hij kan ook nog in aanmerking komen voor bergklassement en AK ) Caruso ( die gisteren ook sterk leek en waarvan ik denk dat hij nog dichter in het klassement gaat sluipen ) Zana zou ook nog kunnen maar ik vond hem gisteren niet zo sterk....
En wanneer doe ik het beste deze transfer?
Volgens mij ga je best voor Groves
Ik denk persoonlijk dat je voor Groves moet gaan, eindpunten evenveel als 9e in klassement. Maar wel meer kans om punten te rapen. Die 2e plek is ook vrij zeker, in tegenstelling tot een Fortunato, Hirt of Zana, die nog wat plekjes kunnen zakken bij een slechte dag. Bijkomend ga je ook een probleem hebben met 13 opstelbare renners als je 12 klimmers + Milan hebt.