De gladiotoren zijn aangekomen, het spel is gespeeld. De eerste editie met aangepaste puntentelling. Hoe verliep die voor jullie? Bedenkingen die je meeneemt naar de Tour?
Heb al een betere ronde gehad, maar foute keuzes zoals G niet in startploeg en te weinig sprinters, maar wel content dat ik VPP en pellizzari wel al in ploeg had staan. Lipowitz, Cian en Kooij die ziek uitvalle, was ook een domper.Steinhauser in laatste week uiteindelijk ingebracht, wat me ook nog wat opgebracht heeft. Nu wat afwachten en kijken naar de kleine rondes tvv de Tour.
Maar dit forum was soms een bevestiging van een dilemma en aan andere kant goeie tips/advies.
9de geƫindigd in algemeen klassement en de minicompetitie van het forum gewonnen, heel erg tevreden mee! In tegenstelling met vorig jaar gestart met 5 top sprinters en 2 kleinere sprinters en ook starten met een pure tijdrijder zijn me goed bevallen! Vorig jaar nam ik van in het begin te veel klassementsmannen. Nu heb ik in veel meer ritten de grote punten kunnen pakken.
Gezakt naar plek 282, Merlier eruit wisselen was achteraf een fout. Had em eerst nog een kans gegeven na zijn val, maar 2x 0 punten in de sprintritten deed me hem er toch uit doen.
1450 ongeveer. Zeer tevreden na eerste grote ronde, voor de Tour ga ik me toch iets minder laten leiden door het forum, paar keuzes gemaakt die me toch wat spijt hebben bezorgd š Op naar de Tour! Maar eerst het EK voetbal!
Startteam is alles. Transfers daarna kunnen nog wat recht trekken, maar niet meer voor grote inhaalbewegingen zorgen
Tour of The Alps is goeie voorspeller voor Giro: Valentin PP, Piganzoli en Pellizzari had ik daar gevonden en hebben alle drie bevestigd (de laatste wel pas in de derde week). Jammer dat er zo veel wordt weggetipt, maar zelf onderzoek doen levert goeie dark horses op. (Uitzondering: Lopez, blij dat ik die niet genomen heb)
Ga voor kwaliteit: dat heeft zijn prijs maar in deze Giromanager was er voldoende budget om de grote namen te kiezen.
Als er meerdere grote namen zijn in de ploeg: lees en zoek naar de ambities en de afgelopen resultaten (Thomas > Arensman, Tiberi > Caruso, Lund > Jakobsen, ...)
Voor mij de ALLERBELANGRIJKSTE: kijk naar de starturen die op Sporza staan. Deze komen niet overeen met de echte starturen (of deze gecommuniceerd door PCS). Deze fout heeft me 65 punten gekost, want Arensman te laat kunnen inbrengen en zo niet meer in de ploeg gekregen voor de tijdrit ...
Bij tweestrijd over wel of niet een transfer doen, gewoon niet doen š .
Opportuniteiten spotten en indien haalbaar meteen opspringen (Steinhauser of flipke types)
Met aangepaste eindpunten ook meer kijken naar het punten en bergklassement.
Een goede startploeg is half gewonnen, dus echt zeker zijn van u stuk voor het spel start, blunders rechttrekken is bijna altijd nefast.
10% van het volk van de top 1000 is van dit forum. RMT screenshots of tekstuele dus best spotten en meteen verwijderen, ze moeten maar gerichtere vragen stellen. Dan is die 10% wellicht nog 2%. Copycats liften gratis mee op het werk van enkelingen.
Ik ben blij dat het eens een maand gedaan is met die wielermanagers š . Onrechtstreeks geeft dat toch een bepaalde stress.
"10% van het volk van de top 1000 is van dit forum. RMT screenshots of tekstuele dus best spotten en meteen verwijderen, ze moeten maar gerichtere vragen stellen. Dan is die 10% wellicht nog 2%. Copycats liften gratis mee op het werk van enkelingen."
Dit dus.
Ik hoop ook dat hier wat minder aan "openbaring" wordt gedaan in de toekomst.
Akkoord, volgens mij is het beter om eventueel in de toekomst Vb. een screenshot te maken van de 12 basisrenners en de 4 bankzitters als 'geheim' te houden. Als je dan jouw eigen 'dark horses' op die bank geheim houdt, dan zal er terug iets meer verschil komen tussen de verschillende teams.
2624 op zich wel goed jammer dat ik arensman pas na de tijdrit er in kon doen en dat ik Vendrame heb verkocht, hopelijk de tour zonder fouten maar dat is altijd moeilijk
Aan de sterretjes zie je wie ik in mn team had. Molano is de enige die echt zelf punten kon pakken, maar ja novak enlaengen pakken 0 eigen punten en kijk:
(Ik moet er wel bij vertellen dat het voorjaar leuker is bij scorito dan bij Sporza. Het ronde werk is leuker bij Sporza)
plaats 3570 op zich wel tevreden is mijn beste resultaat tot nu toe. 1 les dat ik heb geleerd is dat je altijd bij eerste gedacht moet blijven zo wou ik bij de start Julian en Narvaez erin zetten
Hmm niet mn beste ronde tot nu toe. Toegegeven: enkele foute keuzes gemaakt, maar ook best wel wat keuzes, waar ik eigenlijk wel ok mee was. Wel voor de zesde keer op rij onze vaste minicompetitie gewonnen onder 9 vrienden. Mede dankzij de nuttige tips van dit forum.
Heb al een betere ronde gehad, maar foute keuzes zoals G niet in startploeg en te weinig sprinters, maar wel content dat ik VPP en pellizzari wel al in ploeg had staan. Lipowitz, Cian en Kooij die ziek uitvalle, was ook een domper.Steinhauser in laatste week uiteindelijk ingebracht, wat me ook nog wat opgebracht heeft. Nu wat afwachten en kijken naar de kleine rondes tvv de Tour.
Maar dit forum was soms een bevestiging van een dilemma en aan andere kant goeie tips/advies.
Merci daarvoor aan allen!
9de geƫindigd in algemeen klassement en de minicompetitie van het forum gewonnen, heel erg tevreden mee! In tegenstelling met vorig jaar gestart met 5 top sprinters en 2 kleinere sprinters en ook starten met een pure tijdrijder zijn me goed bevallen! Vorig jaar nam ik van in het begin te veel klassementsmannen. Nu heb ik in veel meer ritten de grote punten kunnen pakken.
De strijdlust punten van Costiou zijn nog niet meegerekend. Mag wel snel gebeuren.
Met de extra punten van Alaphilippe op plaats 489 beland, best tevreden na een slecht openingsweekend (geen G en DFM) op plaats 36000.
Verdeling beginteam met 7 sprinters(op einde 4), 5 AK-mannen en 4 aanvallers (waaronder Julian) bleek uiteindelijk wel ok.
Girmay genomen i.p.v. Groves heeft me een Top 100 plek gekost.
Tot binnenkort bij de Tour!
Gezakt naar plek 282, Merlier eruit wisselen was achteraf een fout. Had em eerst nog een kans gegeven na zijn val, maar 2x 0 punten in de sprintritten deed me hem er toch uit doen.
1450 ongeveer. Zeer tevreden na eerste grote ronde, voor de Tour ga ik me toch iets minder laten leiden door het forum, paar keuzes gemaakt die me toch wat spijt hebben bezorgd š Op naar de Tour! Maar eerst het EK voetbal!
ps: BOEREUUH!
Heel trots op mijn 41ste plaats!
EĆ©n keer dikke pech gehad toen ik Uijtdebroecks inbracht voor Kooij, om dan dezelfde avond nog te vernemen dat Cian ook ziek was. Mijn meesterzet werd wel heel snel een blunder. Wat als... ik op dat moment een transfer had kunnen sparen. Top 10 misschien?
Dit was mijn eerste wielermanager zonder dat ik een uitgebreide excel-file had opgesteld. Veel tijd gespaard en toch goed gepresteerd!
Bedenkingen voor de Tour: Die wordt heel leuk met het nieuwe format, maar het wordt een hel om een team samen te stellen. Hebben jullie al gezien wie er allemaal gaat meedoen? Ik denk dat ik dan wel even ga wegblijven van het forum tot de grand dƩpart achter de rug is.
My two cents:
Startteam is alles. Transfers daarna kunnen nog wat recht trekken, maar niet meer voor grote inhaalbewegingen zorgen
Tour of The Alps is goeie voorspeller voor Giro: Valentin PP, Piganzoli en Pellizzari had ik daar gevonden en hebben alle drie bevestigd (de laatste wel pas in de derde week). Jammer dat er zo veel wordt weggetipt, maar zelf onderzoek doen levert goeie dark horses op. (Uitzondering: Lopez, blij dat ik die niet genomen heb)
Zorg voor goeie balans: 5 sprinters was okƩ. Ganna moest er in. De klimmers en GC rijders waren op voorhand gekend en hebben zo goed als allemaal bevestigd.
Ga voor kwaliteit: dat heeft zijn prijs maar in deze Giromanager was er voldoende budget om de grote namen te kiezen.
Als er meerdere grote namen zijn in de ploeg: lees en zoek naar de ambities en de afgelopen resultaten (Thomas > Arensman, Tiberi > Caruso, Lund > Jakobsen, ...)
Voor mij de ALLERBELANGRIJKSTE: kijk naar de starturen die op Sporza staan. Deze komen niet overeen met de echte starturen (of deze gecommuniceerd door PCS). Deze fout heeft me 65 punten gekost, want Arensman te laat kunnen inbrengen en zo niet meer in de ploeg gekregen voor de tijdrit ...
Balans van team is heel belangrijk.
Bij tweestrijd over wel of niet een transfer doen, gewoon niet doen š .
Opportuniteiten spotten en indien haalbaar meteen opspringen (Steinhauser of flipke types)
Met aangepaste eindpunten ook meer kijken naar het punten en bergklassement.
Een goede startploeg is half gewonnen, dus echt zeker zijn van u stuk voor het spel start, blunders rechttrekken is bijna altijd nefast.
10% van het volk van de top 1000 is van dit forum. RMT screenshots of tekstuele dus best spotten en meteen verwijderen, ze moeten maar gerichtere vragen stellen. Dan is die 10% wellicht nog 2%. Copycats liften gratis mee op het werk van enkelingen.
Ik ben blij dat het eens een maand gedaan is met die wielermanagers š . Onrechtstreeks geeft dat toch een bepaalde stress.
2624 op zich wel goed jammer dat ik arensman pas na de tijdrit er in kon doen en dat ik Vendrame heb verkocht, hopelijk de tour zonder fouten maar dat is altijd moeilijk
70e, zeer blij mee.
Veruit mijn beste ooit
3e! Onvoorstelbaar cool!
Wat we meenemen is wachten met transfers tot net voor de start.. Zo heb ik ingezet op Bauhaus en de volgende ochtend was hij naar huis.
En minder meelopen, zo ben ik vr Pithie gegaan omdat hij hier heel hard als must have werd gelabled.
Maar achteraf is het altijd makkelijker praten.. Op zich nog nipt de mini gewonnen dus best tevreden.
154ste maar de 50 ptn voor de superstrijdlust van Flup zijn nog niet uitgereiktā¦
Waarschijnlijk dus nog wat stijgen.
Dat is het met die overgangsetappes. Is meestal puur geluk dat je de juiste vluchter hebt.
Met de eindsprint van Merlier in de laatste rit toch nog van plek 3371 naar 855 algemeen, dus wel content. Merci allemaal!
plaats 3570 op zich wel tevreden is mijn beste resultaat tot nu toe. 1 les dat ik heb geleerd is dat je altijd bij eerste gedacht moet blijven zo wou ik bij de start Julian en Narvaez erin zetten
Hmm niet mn beste ronde tot nu toe. Toegegeven: enkele foute keuzes gemaakt, maar ook best wel wat keuzes, waar ik eigenlijk wel ok mee was. Wel voor de zesde keer op rij onze vaste minicompetitie gewonnen onder 9 vrienden. Mede dankzij de nuttige tips van dit forum.
Dankuwel forumleden!
Eindafrekening staat er nog niet in, toch? Ik zou nog even wachten met de champagne te ontkurken
201e plaats in de eindstand als alle punten kloppen ;-)