Mag ik vragen wat je niet slim vindt aan het niet hebben van fluppe deze Giro?
De laatste tijd steekt die nerveuze Francoos met zn voorheen uitzonderlijk aantrekkelijke stijl van koersen niets uit als hij op een fiets zit. Dat hij in Normandië eventjes wat vorm toont was nu niet meteen een voorbode voor een geweldige Giro. Vorig jaar won hij in aanloop naar de tour ook een etappe in de Dauphine, maar reed vervolgens geen deuk in pakje boter in de tour.
Als je hem dus in je team had is dat uiteraard goed gegokt en komt dat goed uit, maar lijkt het me vooral een kwestie van veel geluk en getuigd dit niet van een domme keuze.
Ik had Flipje oorspronkelijk niet in mijn team, maar met het wegvallen van Poels kwam er budget vrij(had nog 1M over toen) om een 5M aanvaller/klimmer erbij te nemen. Vendrame leek me (zoals nu blijkt) overrated en niet specifiek in iets uitblinken. Daarom heb ikzelf gekozen tussen Zana en Flip, uiteindelijk de Fransman gekozen. Zijn voorjaar was wederom niet vet, maar had weer pech met een breukje in zijn kuitbeen, waardoor hij zijn conditie moest opbouwen naar deze Giro toe(net een beetje zoals Narvaez, die ook zijn voorjaar door een val in het water zag vallen, maar nu heel goed rijdt).
Alaphilippe nemen (zou ook weinig gekozen worden om welbekende genoemde reden) was dus wel een berekende gok, die nu goed uitpakt voor mij.
Wel niet slim van mij dat ik hem op het laatste moment vanmiddag als kopman nog gewisseld had met Pithie(dus 25 punten extra gemist).
Simon zet Flipje op de bank terwijl dit een rit was voor D’Artagnan .Ik heb altijd blijven geloven in de nervoze Fransman .Talent verdwijnt niet! Het was een van de twee : Flipje of Narvaez en nu heeft hij gegokt om vol te gaan in de aanval en het loonde .Blijven zitten of wachten was geen optie ,dan won Narvaez .Pogacar zit met het weekend in het hoofd. Dus zondag de 2 de op 5 min.😁
Alaphilippe heeft hem ook onderweg goed aangemoedigd om mee te gaan en hem meestal de punten gegund voor de sprints en de bergprijs(centjes in het bakje van Poti-Kometa!)
Echt fantastisch
heb hem één keer niet in mijn team, en hij wordt 2de en wint een etappe. Maar dit is hem zo gegund rijd een zeer sterke giro. Proficiat Loulou
Yes en op goed gevoel als kopman aangeduid