Nu Kooij ziek uit de Giro stapt, zit een transfer er toch bij iedereen aan te komen, pakken jullie een klassementsman of toch maar weer een sprinter (die er dan vanaf morgen in zou kunnen).
Voorlopig heb ik als klassementsmannen: Pogacar, Thomas, Arensman, Tiberi, Storer en O'Connor (Bardet en Piganzoli kan je ook meerekenen).
Als sprinter heb ik nu, na het uitvallen van Kooij: Merlier, Milan en Bauhaus (Pithie en Lonardi kan je ook meerekenen).
Mijn opties lijken nu, of DF Martinez, of Uijtdebroeks, of Groves.
Kooij OUT --> ... IN?
DF Martinez (voor rit 10)
Uijtdebroeks (voor rit 10)
Groves (voor rit 11)
Kijk naar welke punten ze kunnen opleveren. Pak een 'optimistisch' scenario waar pech en ziekte geen rol spelen en ze allen Rome halen (wat niet zo onlogisch zou zijn voor die drie). Want als je dat teveel in rekening moet nemen dan doe je beter niks tot voor de rit in Rome. Sprinter (Groves): minimaal vier, maximaal vijf ritten waar hij nog top 5 rijdt (+/- 220 punten), plus ciclamino dan top 3 of top 2 (+/- 50 punten) = 270 punten Klassementsman (vb. DFM): vijf bergritten waar niet zeker is waar hij eindigt in daguitslag (+/- 150 punten), top 10 in ITT (30 punten), plus AK (150 punten) = 330 punten. Gaat van heel wat als en maar uit en is een schatting. Dus voor mij vallen beide schattingen binnen dezelfde foutenmarge en denk ik dat het een toss up is.