Ben ik de enige die twijfelt om merlier wel of niet te nemen? Mss wel de snelste van allemaal, maar in de grote rondes toch nog niet echt veel regelmaat getoond. En natuurlijk wanneer ik hem niet ga nemen, gaat die 3 ritten winnen en wanneer ik hem wel neem, opgave in 6de etappe ofzo.. Zalig spel toch 😀
top of page
bottom of page
Als je kijkt naar Merlier zijn vorige overwinningen in rittenkoersen dan is het altijd met een lang stuk vlak opt einde. Met de manier waarop ze tegenwoordig gas geven zie ik niet in wrm Merlier nu wel mee die klimmetjes zal overzijn. Daarom lijkt ie me overbodig.
Je bent niet de enige, volgens mij zal hij snel lossen op de klimmetjes net voor de finish en daarom twijfel ik zo
Statistisch gezien heeft hij ook de beste sprinttrein bij zich. Als er in de sprintritten met een puist op het einde niet al te hard gereden wordt dan kan Merlier dat bergje ook wel over en heeft hij veel kans. Altijd meenemen
Iedereen twijfelt maar uiteindelijk gaat hij bij 70% in de ploeg staan.
Iedereen die het parcours ten goede bestudeerde zit met dezelfde vraag denk ik. En je conclusie zit er boenk op: neem je hem is het niets en neem je hem niet wint die 2-3 etappes ...
Irritante vogel ons Timmeke.
Natuurlijk wel makkelijk 1 op 1 te transfereren.