Eens een dag zonder hartaanvallen als je ziet dat Costiou samen met flipje iets probeert en je net realiseert dat hij op de bus staat...
Daarnaast ook een dag om over transfers na te denken. 1 of 2 transfers? Wie erin brengen? Voorlopig denk ik aan Merlier eruit voor een klimmer. Heb G,DFM,Cian niet, maar denk vooral dat ik met G en DFM geen verschil zal maken, alleen minder punten verliezen. Wat is jullie mening hierover?
Bon, eens een dag over nagedacht.
Hier mijn ideeën:
-Voor rit 10: Merlier of Kooij -> DFM of G of Cian (ben er nog niet over uit wie ik het beste neem/ weg doe)
Bauhaus of Vendrame of Pithie -> Chaves of Sheffield of Baudin of Steinhauser
-Of niets doen nu en wachten tot de TT om dan er 2/3 te doen.
Wat denken jullie?
Volgens mij zal je die klassementsmannen G en DFM wel nodig hebben voor de tijdrit en de laatste week in de bergen. Als ze (zonder pech of ziekte) 'gewoon' 2de en 3de eindigen in AK en nog enkele Top 5 noteringen halen in de bergen, dan ga je anders teveel punten mislopen. Wellicht na de 13de vlakke rit zou ik 1 of 2 transfers doen.
Ik wil Cian in mijn ploeg brengen ipv Merlier, alleen is de vraag wanneer. Merlier kan etappe 11 en 13 goed scoren. Cian kan morgen punten scoren als het voor de klassementsmannen is, maar speelt wrs in de TT zijn jongerentrui kwijt. Dus tot dan haalt hij er maar 20 punten mee.
'Geen verschil maken' snap ik qua concept, maar als die veel punten pakken en jij minder met andere transfers ben je er ook niet veel mee natuurlijk.
Dat gezegd, er zouden nu meer kansen moeten zijn voor vluchters die mogelijks zo ook nog een mooi klassement kunnen rijden of bergtruipunten pakken. - Types Chavez, Caruso,... Quintana? Als je écht wil gokken, kan je het ook over een andere boeg smijten en Jakobsen, Gaviria of Ewan er in zetten. Weinig kans op slagen, maar als je denkt dat één van die sprinters plots terug op niveau zou sprinten heb je wel renners die quasi niemand anders heeft.
Ik heb veel sprinters en daar maak ik het verschil mee wanneer mogelijk dus die laat ik gewoon zo lang mogelijk staan. De klassementsmannen komen denk ik enkel in actie in rit 10 (die is wel voor vluchters denk ik), rit 12 maar meer om uit de problemen te blijven, de tijdrit (maar er zijn niet zoveel dikke puntenpakkers daar bij de klassementsmannen) en rit 15. Ik ga wellicht arensman zetten voor de tijdrit en misschien iemand van 5M net na de tijdrit door ganna te wisselen maar eerder ga ik niks doen. Zelf over dat eerste heb ik twijfels want dan moet ik Kooij slachten, wie weet wint die beide ritten in de laatste week en wordt die tweede in het puntenklassement en pakt die zo meer punten dan Arensman.
Ik ga sws nog Thomas erin brengen voor Merlier. Maar zou je dat nu al doen?