Buona sera, ik vind dat er momenteel best veel posts zijn waarin sprinters uit getransfereerd worden voor GC'ers en / of klimmers. Ik vind dat enigszins voorbarig omdat er nog 4 sprintetappes volgen waarvan 2 tot de volgende rustdag. Tot deze rustdag zie ik ook 2 etappes voor de vlucht, (slechts) eentje voor GC en dan nog de itt waar Ganna topfavoriet is gevolgd door een aantal gc (pog, G, arensman, dfm, tiberi?) en meer knechtende types die kunnen tijdrijden zoals Bjerg, Affini, Foss, Barta, Hoole, Černy ... (->véél kandidaten voor plek 5 tot 10).
Is het dus wel raadzaam om de sprinters al te vervangen voor klimmers of gc ragazzi terwijl je hun vorm nog maar moeilijk kan inschatten?
Ik wil mijn verschil juist maken door veel sprinters te houden (wel niet allemaal dure vogels) en te eindigen met pakweg 7 klassementsmannen ipv de meesten die met 10 gaan eindigen. Alleen al in Rome kan ik met wat meeval 150 punten verschil oogsten op velen, dat is het equivalent van de eindpunten van 2 van die AK mannen die ergens rond plekje 7-10 eindigen. Ik zie de vlucht het ook nog 2-3 keer halen tot in Rome dus de dagen dat het echt voor de AK mannen is kan je wellicht op 3 vingers tellen, en waarbij iemand uiteindelijk zijn 10 man heeft op 1 vinger, zolang je de dikke punten pakkers maar hebt is voldoende. Of dit een deftige aanpak is zal in Rome blijken 😅. En indien niet kan ik weer leren (hopelijk) uit mijn fouten.
Ik zou de sprinters nog houden als je nog 3 of 4 transfers hebt. GC kan nog omgegooid worden. Bv. Cian is ook wat snotterig en na Kooij zijn opgave is dat geen goed teken. In de tijdrit zal hij ook niet uitblinken. Ik heb Kooij gewisseld voor Groves (en nu nog 2 transfers over) omdat er idd nog wat sprinterskansen zijn, zeker voor de sprinters die wel een bergje over kunnen. Daardoor nog 5 sprinters in totaal, waarvan er 2/3 goed de bergen over kunnen.