Ik heb op dit moment van spurters: Merlier, Groves, Bauhaus, Milan, Kooij en Andersen en nog sprinters die een heuvel over kunnen : Pithie en Vendrame.
Ergens lijkt mij dit te veel maar als je kijkt naar het parcour dan kan rit 3,4,5,6,9,11,12 en 13 spurt ritten worden en tijdens deze periode zijn er maar 3 echte berg ritten. Na rit 13 is er ook een tijdrit dan kan je zien waar de AK mannen staan en dan een deel van de spurters weg doen voor de AK mannen.
Lijkt jullie dit een goede tacktiek of toch nog een spurter weg doen voor een klassementsman?
Dat is de valstrik van het parcour ,denkende zoveel mogelijk sprinters ,maar dat is theorie in de praktijk zijn is het peloton dat bepaalt een sprint of voor de vluchters .Feit is na week 1 gaat UAE controleren ,omdat Pogacar een ruime voorsprong heeft en zo energie kan sparen naar de Tour toe,en dan gaan we een resem ritten krijgen waar de aanvallers aan het rechte eind trekken. Dat is mijn visie ,het was ook in 1ste instantie mijn idee.rit 5 en 9 zijn heuveletappes die op een sprint kunnen uitdraaien ,en rit 3 kan voor punchers of sprinters zijn.