Ik merk op dat heel veel mensen Tiberi als één van de beste subtoppers zien voor het AK. Hierbij wordt vaak verwezen naar zijn prestaties in Tour Of The Alps. Begrijpelijk, alleen snap ik niet waarom JP Lopez, die de TotA won, niet zoveel gekozen wordt? Beiden hebben nog niet veel laten zien in grote ronde's, maar Lopez heeft wel meer ervaring.
top of page
Ga naar je live website om deze functie te testen.
Bewerkt: 29 apr 2024
Waarom krijgt JP Lopez niet het vertrouwen dat Tiberi krijgt?
Waarom krijgt JP Lopez niet het vertrouwen dat Tiberi krijgt?
14 opmerkingen
Opmerkingen (14)
bottom of page
ik las ergens, weet niet meer waar (wss wielerflits ofzo) dat Lopez voor ritwinst gaat, en als op einde een goed klassement erin zit, daar dan ook wel voor zou vechten
Na de interessante reacties hier gelezen te hebben, is 'em er alsnog uit gevlogen.
Tour of the Alps vind ik eigenlijk een mindere referentie om te gebruiken. Het koersverloop is meestal anders dan in de Giro. En Lopez won daar omdat hij in de 3de rit in een vlucht zat. Probleem is dat velen zich baseren alleen op uitslagen, kijk naar de koers of samenvattingen ervan. En zoals Olivier aanhaalt hij eindigt veel als laatste van het groepje.
Het puntenpotentieel van Tiberi is (statistisch gezien) gewoon redelijk wat hoger (St score in afbeelding)
Bij Lopez is dat misschien een beetje onderschat via PCS omdat die voor de TOTA gewoon weinig heeft gepresteerd de laatste 14 maanden, en dit wordt deels gecompenseerd door die 5 daagse maar ook persoonlijk vind ik het een groter risico om hem te nemen dan een Tiberi die al het hele jaar wat aan het presteren is. Ook is Tiberi nog een jongere dus die sprokkelt sowieso al wat meer eindpunten als hij deftig uitrijdt en mits wat geluk heeft die zelfs de jongerentrui voor x aantal dagen dus dat telt ook mee in de afweging.
Het kan natuurlijk zijn dat Lopez toch meer punten zal halen maar de kansen vooraf gezien liggen meer bij Tiberi tussen die twee.
Probleem is dat Juan weinig puntenpotentieel heeft. Eindigt bijna altijd laatst in het groepje waar hij in zit. Hij gaat wrs aanklampen voor een top 10 in het klassement zonder mooie ereplaatsen. Komt ook niet meer in aanmerking voor de jongerentrui, en heeft geen goede TT. Tiberi heeft wél een goede TT en eindigt vaak bij de eerste van zijn groep. Komt ook in aanmerking voor jongerenklassement. Zelfs mocht Juanpe 9e worden, en Tiberi 10e op het einde van de rit; gaat Tiberi onderweg gewoon veel meer punten oprapen.
Ik begrijp het ook niet goed, hij staat er bij mij ook in. Het enigste wat ik minder vind is dat Trek weinig (goeie) klimhelpers meeneemt voor Lopez
Ik heb ze ook beiden
Ik neem ze allebei mee. Had eerst Rubio maar die gaat eruit.