Ik kan behoorlijk wat budget vrijmaken en ik denk dat ik dat zal doen met Kooij-Merlier-Bauhaus-Pithie om dan DFM-Cian-Arensman-Baudin te halen. De vraag is wanneer zouden jullie dat doen? Ik dacht om na rit 13 ze alle 4 eruit te wippen voor die 4 namen, lijkt dat een goed idee of is dat te riskant.
top of page
Ga naar je live website om deze functie te testen.
Wat is jullie tactiek met transfers?
Wat is jullie tactiek met transfers?
21 opmerkingen
Opmerkingen (21)
bottom of page
Mijn resterende transfers doe ik na rit 13. Alledrie tegelijk. Ikga wel of Kooij, of Merlier nog houden tot t einde.
Ik heb net voor de tijdrit Girmay al gewisseld voor DFM(had 1M overschot), maar wacht nu af tot wellicht na de 13de etappe om verder te wisselen. 4 transfers tesamen doen lijkt me wel teveel na rit 13, want als er nog dure uitvallers van jouw ploeg zijn de laatste 8 etappes, kan je niet meer wisselen.
Voor de tijdrit Merlier gewisseld voor DFM
Die rijdt toch niet uit er zijn nog meer klassementsritten dan sprints. Met zijn punch wint hij de sprintjes in kleine groepen. Kooij had ook gekund maar die kegel ik er binnenkort waarschijnlijk uit voor Uijtdebroeks. Misschien op de rustdag
Ik heb er Merlier uitgehaald voor groves. Die is te goed bezig om te laten liggen en Merlier heeft al enkele pijntjes en last van geklaag, dus haalt Rome toch niet.
Verder moeten uijtenbroecks en als het zo blijft Martinez er nog in. Voor de 4de transfer heb ik nog geen idee.
In mijn ploeg zie ik momenteel nog geen goeie transfers..
Heb er een paar in overweging genomen maar speltheorie gewijs zijn ze op dit moment allemaal te onzeker qua return.
Dus wacht ik af..
Ik ben wel met een sprinter te weinig gestart. Dat had de zaken makkelijker gemaakt. De inzichten op dat vlak komen telkens te laat :)
Ik heb geen geduld en heb mijn transfers gedaan... ze op hetv laatst doen heeft geen zin... ik houd 3 topsprinters over en 1 kleintje. Zo verkocht ik al Merlier... minst goeie klimmen en heeft al een rit... het is een risico maar tot nu toe geen spijt. Bardet ook eruit gedaan...
30mlj uit en 27,5 in? Kan je dan geen goedkopere renner wegdoen en Bauhaus houden
Ik was iets gelijkaardigs van plan. Wel O'Conner ipv DFM. Maar ik denk wel dat ik nog 2 absolute topsprinters ga bijhouden voor rit 18, 21 en puntenklassement. Wie dat dan gaan zijn, wacht ik nog af. Voorlopig gaat men voorkeur naar Milan en Groves.
Ik heb al een gewaagde zet gedaan die niet bepaald goed aan het uitdraaien is dus ik ga even geen gekke dingen meer doen 😅. Net voor de tijdrit zou ik sowieso arensman zetten als die op dit niveau blijft verder doen gaat 20000 man hem voor de tijdrit brengen. Cian gaat veel eindpunten opbrengen maar vooralsnog brengt die niet zoveel dagpunten op dus met hem kan je vrij lang wachten imo, zonder die pech van Tiberi had die nogeens de witte trui niet nu heeft tenminste nog die 5 punten per dag. DFM is een zure die had je nu gezien vanaf de start nodig gehad.
Na rit 13 wordt inderdaad het moment om van sprint over te schakelen naar algemeen klassement/ritten kapers. Ben zelf nog altijd er niet helemaal over uit wat te doen met ritten waarin de vlucht weg blijft (als onze Sloveense vriend het toestaat natuurlijk).
Ik ben zelf van plan om waarschijnlijk 2 wissels te doen voor de tijdrit en er dan nog 2 te bewaren tussen de tijdrit en het einde van de giro.
Hier heb ik ook al aan gedacht, ik deed dit bij de tour en dat is dan goed uitgedraaid
Tis een moeilijke enerzijds als je wacht tot einde zijn ze nu niet super veel punten meer waard, anderzijds kunnen ze door de mand vallen of gaan er zoals ik denk nu wel veel vluchters met een rit lopen
Met het aantal sprintersritten wat nog komt zou ik geen 3 topsprinters eruit halen nu