Wat is de bedoeling feitelijk van WvA? Hij wil graag in het geel rijden en zou alles op de tijdrit zetten. Vandaag zou hij zich sparen in de sprint om maximaal in de tijdrit te zijn maar hij zit wel full gas te geven voor het peloton? Dat kost vooral geen krachten dan? Ik snap het niet echt. Als hij vandaag meesprint, kan hij ook bonificaties winnen en is hij ook een stuk dichter bij het geel. Ik vind het geen slimme zet
top of page
bottom of page
Ik schreef gisteren al dat Van Aert met z’n hoofd bij etappe 5 zit. Ik zou ‘m opschrijven voor minstens top3, al zal de concurrentie van Dennis, Küng en misschien nog het meest Bissegger niet min zijn. Voor de rest zie ik hem er hier en daar een ritje uitpikken om mee te sprinten en dan nog eens uit te pakken in de laatste tijdrit.
Van Aert gaat voor geel in de tijdrit en het team zal nu ook wel verwachten dat hij top 3 rijdt voor bonificaties weg te pakken.
Roglic in het geel blijft duidelijk het absolute doel, kijk nu maar 1 moment dat hij niet genoeg vooraan/niet goed omringd zat en hij ligt al op de grond.