Hallo iedereen
In het begin ben ik voor MVDP gegaan (want nu wel de juiste move leek) met als bedoeling om hem dan bij opgave te vervangen door een goed presterende renner van de Ineosstal. Nu zit ik echter ook wel met een Roglic en een Coquard die ondertussen hebben opgegeven. Waardoor er al 3 renners zijn waar ik niks meer mee ben. Ergens vind ik het wel wat vroeg om alle transfers reeds op te gebruiken, maar anderzijds moeten er wel nog punten worden gesprokkeld. Ik heb al serieuze spijt dat ik gekozen heb om Cav eruit te puzzelen voor Bisseger.
Wat denken jullie? Meteen er vol voor gaan of toch nog 1 wissel achter de hand houden? En wie zouden jullie inbrengen?
Philipsen lijkt me een uitstekende keuze. Ploeg zit in de goede flow en hij is nu enige kopman. Er komen nog minstens 4 sprintkansen aan en met de exit van Ewan, Démare en Coquard zijn er al wat minder gegadigden dus nog meer kans dat Philipsen top 3 rijdt of zelfs wint. Maar… je gokt altijd wat omdat de klassementsmannen ook punten gaan pakken en op het eind een massa punten pakken bij een goede eindnotering. Stel dat Uran gewoon volgt, nog enkele keren top 10 rijdt en dan in de tijdrit uitpakt en zo 2e wordt. Dat zou betekenen dat Philipsen al 3 ritten moet winnen en de groene trui pakken om op het eind meer punten op te leveren dan Uran.
Zie 'sprinter of klassementsman'. Maximus heeft daar een uitgebreide en aannemelijke redenering gepost.
Ondanks dat het verloop van deze tour moeilijker te voorspellen is, vind ik Van Aert toch een goede keuze omdat hij een zekere garantie biedt voor punten -daarom niet de meeste- en hij zal de tour ook niet zomaar verlaten denk ik. Carapaz is met voorsprong het meest ingetransfereerd dus daarmee win je wellicht jouw minicompetitie niet. Van Vingegaard bvb weet je niet of hij de tour kán uitrijden én top tien gaat halen. Kelderman moet naar goede gewoonte nog tegen het asfalt gaan. Uran is een volger en geen aanvaller dus geen gigapuntenpakker maar kan wel top 5 GC rijden + kan ook tijdrijden maar dan liefst een met wat hoogtemeters wat op de oplopende laatste 1,5 km na niet het geval is geloof ik. Martin kwam niet voor klassement, enkel rit. Gaudu lijkt niet top en heeft nog een tijdrit om wat minuten te verliezen. Bilbao is voor mij een vraagteken. Sprinter: hoe is het met de knie van Jasper, kan Cav Parijs halen...?
Ik denk dat er al heel wat mensen 3 transfers gedaan hebben.
Roglic - Ewan - MVDP zijn veel geld om ze gewoon even op de bank te laten. Er zitten zeker nog sprintersetappes aan te komen. Eindklassement brengt ook veel punten op.
Probeer wat te puzzelen met de beschikbare budgetten en welke renners op dit moment vrij goed staan.