Ik heb al twee transfers gedaan en zit nu nog met zowel MVDP als Démare die eruit zijn. Zou ik 1 van hen transfereren met een klassementsman of een sprinter?
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Sprinter of klassementsman ?
Sprinter of klassementsman ?
9 antwoorden7 reacties
Like
16 opmerkingen
bottom of page
Wie heb je gekozen Jente? Ben eigenlijk wel benieuwd
Het jongerenklassement had ik zelf nog over het hoofd gezien! Dat kan aardig optellen op het einde. Ik zou nu gokken, tenzij je nu heel goed geklasseerd staat. De kans bestaat dat hij nog kraakt, maar als dat nt het geval is, ga je er nog veel punten aan verdienen.
Van Aert is geen optie wegens te duur toch? Dan zou ik gokken op Uran of Vingegaard. Nog wat punten in de bergen en de tijdrit en punten bij het eindklassement.
Hier wordt flink nagedacht en geteld maar ook gespeculeerd 🙂. Als ik in het laatste even mag meedoen dan zie ik Van Aert in rit 13 en 19 in de oplopende sprints nog meedoen voor het podium. In de tijdrit zou hij ook hoog kunnen eindigen maar voor die twee heuvelritten wil een derde van het peloton zijn tour redden met een zege en zijn er dus nog heel veel kandidaatwinnaars.
Ik zie nog 5 vlakke etappes. 4 bergetappes en 2 heuvels (ook iets voor van Aert) en een tijdrit. Dat is 8x van Aert in top 10 met 2 ritten en hoog in het groene klassement. Minimaal 500 punten erbij. Die bergetappes zijn leuk, maar kijk maar naar gisteren. De klassementsrenners laten een grote groep rijden en scoren zelf maar net een aantal punten. Dat gaat zo blijven. Willen de grote jongens zelf een etappe dan weten ze dat ze die niet winnen omdat Pogacar erbij zit en die gaat echt niks cadeau doen. Enige nadeel van een sprinter / van Aert is dat je dan de punten op het eindklassement misloopt. Maar 400 heb je al met Pogacar. En Carapaz zit ook wel in top 4. (O'connor valt weg). Dan houd je Vingegaard en Uran en Lutsenko over voor top 5. Als ik voor één van hen zou gaan dan zou ik Vingegaard nemen. Wordt hij 2e dan pak je 320 punten. Plus in de tijdrit nog een punt of 55 (achter van Aert, Pogacar en Kung). En dan moet hij in de bergen nog een keer scoren wil je aan de punten van van Aert komen. Dat zie ik Uran en Lutsenko niet doen. Dus van Aert of Vingegaard
Sowieso een klassementsman omdat relatief gezien meer punten nog gescoord kunnen worden dan een sprinter lijkt mij. Zie nog maar een tweetal echte massasprinten en die andere sprintetappes eerder een vlucht die standhoudt of een uitgedund peloton die voor de dagzege gaat.
Ik zou van Aert erin zetten. Hij gaat zeker nog een etappe willen pakken met een sprint bergop. Er komen nog interessante etappes. Ook denk ik dat hij de tijdrit op het eind gaat winnen
Ik zou eventueel gokken op een Cav of Philipsen/Matthews, die toch nog 3 a 4 etappes een zekerheid zijn voor punten en ook nog gaan scoren in het groene eindklassement
Dit is mijn ploeg nu: