Kelderman teken ik nog voorbehoud aan. Heeft hij ooit al 3 weken op een constant hoog niveau gereden? Altijd wel ergens een inzinking of mindere periode naar het einde toe.
Reed in z'n laatste 5 grote rondes telkens top 10, met uitzondering van de opgave in de Tour in 2019. Hij heeft dus wel degelijk de inhoud en een goeie tijdrit, wat niet onbelangrijk is in deze tour. Winnen zie ik hem niet doen, maar een top 5 plaats of podium zit er wel in.
Dat in tegenstelling tot wat velen gedacht zullen hebben types zoals Sagan en Colbrelli er niet aan te pas kwamen. Dat Haig so far best value for money was. Dat Gaudu ook goed in orde is. Dat Pogi en Rogi mekaar de komende 3 weken zullen schaduwen. En dat MVDP een beest is. Als alle anderen kapot zitten, dan schakelt hij nog een versnelling hoger en dat na al een eerdere zware inspanning geleverd te hebben. En dat Van Aert met zijn hoofd bij de 5e etappe zit.
@SnellenEddy Aranburu zal het moeten hebben van etappe 7 of eventueel een vlucht in de 2de/3de week. Was ook helemaal niet slecht afgelopen weekend, zie hem nog minstens een top 5 rijden.
Kelderman teken ik nog voorbehoud aan. Heeft hij ooit al 3 weken op een constant hoog niveau gereden? Altijd wel ergens een inzinking of mindere periode naar het einde toe.
Teleurstelling voor de Sagans/Colbrellis dat de twee eerste etappes te zwaar bleken, benieuwd of ze zich in de massasprints smijten.
Cavendish/Ewan lijken in orde wat sprinters betreft.
Pogi/Roglic maken het voorlopig waar.
Alaphilippe en MVDP zijn ook in vorm, Van Aert mag niet achterblijven.
Kelderman/Gaudu/Haig lijken voorlopig koopjes, afwachten wat de eerste bergrit geeft.
Dat in tegenstelling tot wat velen gedacht zullen hebben types zoals Sagan en Colbrelli er niet aan te pas kwamen. Dat Haig so far best value for money was. Dat Gaudu ook goed in orde is. Dat Pogi en Rogi mekaar de komende 3 weken zullen schaduwen. En dat MVDP een beest is. Als alle anderen kapot zitten, dan schakelt hij nog een versnelling hoger en dat na al een eerdere zware inspanning geleverd te hebben. En dat Van Aert met zijn hoofd bij de 5e etappe zit.
Dat de etappes dit weekend zwaarder waren dan verwacht, en dat het voorlopig helemaal geen slechte keuze was om WVA thuis te laten (in mijn team dan)
Hopelijk wordt Aranburu niet de "Cepeda" van de Tour en ik hoop ook dat WvA gaat meesprinten in de massasprints
Dat ik al twee dagen Haig uit mijn bus ben vergeten halen. 🙈
Dat VdP van een andere planeet is, Alaphilippe met klassementsambities zit, Van Aert er nog in moet komen en dat de Slovenen in orde zijn.