Als medewerker van De Lead-Out probeer ik mijn redactieleden de loef af te steken. Ik zou graag 'De Grote Vijf' (Roglic, Pogacar, Van Aert, Van der Poel, Alaphilippe) in mijn ploeg hebben...dit lijkt onmogelijk! Wie van deze vijf zouden jullie thuislaten?
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Bewerkt:Â 19 jun. 2021
Wie van De Grote Vijf?
Wie van De Grote Vijf?
8 antwoorden2 reacties
Like
10 opmerkingen
bottom of page
Als je er een transfer nog wilt aan hangen zou ik persoonlijk WVA eruit laten. Roglic en Pogacar hoeven geen uitleg. Alaphilippe beseft dat hij een kans krijgt die hij misschien nooit meer zal krijgen, schitteren in de Tour voor eigen volk met de regenboogtrui. En hij kan bovendien zeker overweg met de tijdritfiets. Ik sluit het niet uit dat hij een prestatie levert zoals in 2019. Als je de vorm van MVDP zag in Zwitserland dan weet je genoeg. Hij heeft voor deze Tour ook maar 1 doel, geel pakken in het openingsweekend en deze vasthouden tot aan de eerste tijdrit. Dan is zijn Tour geslaagd, alsook die van zijn team. Verder nog scoren in de massasprints, meer zullen de gebroeders Roodhoofdt niet wensen. De hele ploeg zal strijden om MVDP geel te laten pakken. Hij zal echter niet lang meedraaien, maar bij opgave heb je dan toch voldoende budget om een van de Ineos mannen erin te gooien. Dan is misschien al duidelijk welke kaart zij getrokken. Bij WVA zijn er toch iets meer vraagtekens ondanks zijn titel op het BK. Hoe verteert hij drie weken Tour bij zijn toch gestoorde voorbereiding? En als puntje bij paaltje komt zal toch alles gezet worden op Roglic. En dan is 10 M een beetje veel voor een luxehelper...
Waarom toch niet de grote 5 nemen? Zo focus je vol op week 1. Na de 1e rustdag heb je dan een mooi transferbudget.
ik ben al een tijdje mij hoofd aan het breken om 11 anderen bij de grote 5 te zetten, maar dat lukt toch niet zo goed hahaha
Is er geen mogelijkheid om Pogacar of Roglic de eerste 6 ritten thuis te laten? Als je dan bijvoorbeeld denkt aan een offensief van Van Aert - Alaphilippe en Vanderpoel voor de eerste 7 ritten. Daarna kan je door ze te transfereren 27 miljoen vrij spelen en onmiddellijk Pogacar, Carapaz + nog iemand voor het klassement in je ploeg brengen.
Daarmee gebruik je natuurlijk wel vrij snel 3 transfers en mag er niet veel meer verkeerd lopen achteraf... Het is een idee waar ik momenteel mee speel.
Pogacar en Roglic gaan van dag 1 strijden voor GC. Als ze niet vallen, dan zie ik ze opnieuw op plaats 1 en 2 eindigen, waardoor ze massaal veel punten extra pakken bij de eindafrekening. Dus die moet je pakken mijns inziens.Van Aert zal knallen in de tijdritten als finale voorbereiding op Tokio en de 2 eerste etappes lijken ook iets voor hem. En hoewel hij zich niet in elke massasprint zal mengen, verwacht ik toch dat hij ook daar een paar ritjes zal uitkiezen, net zoals vorig jaar. Dan blijven Alaphilippe en VDP over. Alaphilippe reed uitstekend in Zwitserland en zal zich smijten, omdat hij past voor Tokio + omdat hij wil winnen voor zijn pasgeborene. Maar voor hetzelfde geld wint VDP de eerste 2 ritten, knalt hij in de tijdrit om geel te houden en wint hij daarna nog een rit. En dan heb je spijt dat je hem niet gekozen hebt ;-)
Klopt...maar Van Aert ging zich vorig jaar zogezegd ook niet mengen in de sprints. Het doet gewoon zo'n pijn om dergelijke goede renners uit je ploeg te laten.
Het lijkt mij dat Van der Poel na anderhalve week tour gaat afstappen en Van Aert gaat zich niet mengen in massasprints, dus vind beiden dan een beetje duur voor juist het openingsweekend/tijdritten (voor WVA dan).
Pogacar en Roglic moet je sowieso meenemen. Van de andere drie zal er waarschijnlijk eentje moeten sneuvelen. Aartsmoeilijke keuze!
P.S. Je maakt geen schijn van kans! 😉