Wie weet er wat de exacte criteria zijn om deel te mogen nemen aan het jongerenklassement (witte trui)?
Volgens de website van TDF (https://www.letour.fr/en/the-jerseys-tour-de-france/the-white-jersey) is elke renner onder de 26j geselecteerd.
Echter is volgens PCS Geniets de oudste jongere die er nog aan mag deelnemen. Ik had verwacht dat iedereen tem Madouas hiervoor in aanmerking zou komen.
Op officiële site van de Tour de France
Je moet geboren zijn nà 1 januari 1997.
Gaudu & Vingegaard doen er alleszins niet voor meer mee. Ik ken eigenlijk zelf de criteria niet goed maar ik denk dat je nu niet expres renners moet nemen voor de witte trui aangezien je Pogacar hebt, tenzij je zoals Hannes Tahon (zie laatste podcast) / Bert De Backer (sporza artikel) denkt dat Pogacar veel pech zal krijgen te verduren. Het is wel doorslaggevend om een 4M te kiezen zoals een Jorgenson/Leknessund omdat die top 5 zouden kunnen halen in dat klassement, dus is dat wel mooi meegenomen. Maar een +5M zou ik niet alleen kiezen omdat hij kandidaat voor de witte trui is, al is het een extra troef.