Het is iets wat mij tijdens de vorige Tourmanager ook al opviel en nu met de tactieken die ik in sommige posts zie terug de aandacht trekt. Mensen die bvb zeggen om Vingegaard of Roglic na 1 of 2 weken erin te transfereren om te zien wie de sterkste is. Eerlijk gezegd vind ik dat je, zoals dat bij de meeste fantasy games het geval is, enkel punten mag krijgen voor het eindklassement als je die renner er van bij de start had instaan, en niet als transfer. Anders kan je vlak voor de laatste etappe nog even rap iemand die hoog in het AK staat intransfereren en zo 200+ punten binnenhalen. En de bedoeling van een fantasy game is nu toch juist om voor de start te kunnen voorspellen wie het goed zal doen en wie niet. En dat de transfers dan kunnen gebruikt worden voor renners die uitvallen of die toch niet zo goed blijken maar dat je van die renners dan enkel de punten voor de etappes krijgt.
top of page
bottom of page
Ik laat vingegaard ook uit mijn team in start hoor.. Transfer indien nodig.. Als ik pogi roglic en vingegaard zou nemen, zou ik amper sprinter kunnen mee pakken..
Ik laat ook mathieu uit team en phillipsen erin en van de sprinters neem ik philipssen jacobssen en pedersen mee , ewan niet. Elk zijn keus he, is nu eenmaal de spelregels :