2 opties lijken de bovenhand te nemen: transfereren na La Planche (etappe 7) of transfereren voor de Pyreneeën (etappe 15).
Bij de eerste keuze kun je punten pakken met een klassementsman in de Alpen, maar mis je eventuele punten bij de overgangsetappes tot aan de Pyreneeën. Een vroege transfer maakt, gecombineerd met een eventuele uitvaller, wel budget vrij voor degelijke vervangers.
Bij de tweede keuze loop je waarschijnlijk punten mis door etappes die bepaald worden door de klassementsmannen, maar kun je wel punten verdienen in etappes typische VDP-ritten als etappes 13, 14 en 15 (en nog mogelijke overgangsetappes). Daarnaast hebben de Alpen al bepaald welke renners voor top 5 kunnen gaan.
Hoe zien jullie dit?
Had zelf eerst het plan om MVDP na de eerste week er meteen uit te doen, maar begin nu wel echt serieus te twijfelen..
Denk dat de klassementsmannen alle registers zullen opentrekken in rit 11 en 12 en verwacht ook dat we in die twee ritten echt gaan merken wie van de 2 jumbo-mannen het best is, Vingegaard of Roglic. Met dat in het achterhoofd zou ik VDP wel gewoon wisselen vóór deze ritten.
Daarnaast denk ik dat als hij rit 13 en 16 wil winnen dat hij mee moet zijn met de vroege vlucht. Rit 14 denk ik dat de klassementsmannen en gasten als Pinot/Gaudu, Bardet zich gaan tonen in het slot op de Côte de la Croix Neuve (2,9km à 10,5 %) op 5km van de streep. Is één van de ritten waar ik Pogacar zie winnen. Rit 15 lijkt mij dan weer een rit voor de sprinters die nog niet te vermoeid zijn en wel wat lichte hellingen kunnen verteren. Van Aert is mijn kopman voor rit 15.
Denk dat ik dus toch gewoon dat ik gewoon zondag 10 juli MVDP er uit ga halen voor Vingegaard. Denk dat hij me tegen dan wel genoeg punten heeft opgeleverd, vermoed dat zijn kansen het hoogst zijn op ritwinst in de rit richting Lausanne van zaterdag 9 juli. 😁
Ik wil hem zo lang mogelijk houden! Moet nog kijken met het verloop wanneer precies maar hij blijft zeker in me team in de 1e & 2e week!