Gegroet iedereen,
Ik zit met de gedachte te spelen om mijn sprinter na de derde rit te wisselen voor een MVDP en deze dan weer te wisselen naar een klassementsman eens de bergen echt gaan beginnen. Maar dat zijn al 2 wissels dat ik daardoor verlies. Met corona in het achterhoofd ga ik misschien wat wissels moeten overhouden om daarop te anticiperen. Wat is jullie wisseltactiek? Proberen jullie een meer all round team te maken om daarmee het einde te halen of staan er ook al enkele verplichte wissels op de planning naarmate het parcour?
Ik heb toch 2M in de oorlogskas gelaten om na een week ofzo enkele klassementsmannen erin te transferren, 1 op 1. Dan hou ik nog twee noodtransfers over voor zieken/gevallenen/ingestapten.
Ok. Duidelijk.
Meer spelen op weinig voorafgecalculeerde wissels! Dank voor jullie meningen!
Dan heb je toch al 3 transfers nodig, want 2/3M over houden is iets te veel van het goede.
En dan heb je maar 1 transfer meer en dat is toch wel heel weinig
Mede door Corona heb ik de keuze gemaakt om een team op te stellen, zonder reeds ingecalculeerde transfers. Dit betekent dus wel dat ik niet zo veel sprinters heb, en veel klassementsmannen.
We zullen over drie weken zien of dat ook effectief goed zal uitdraaien 😁
Dan ga je toch minstens 2M moeten overhouden als je je sprinter wilt wisselen voor MVDP. Ik denk dat het niet zo'n goede tactiek is en dat je als je echt VDP wilt hem er best vanaf het begin al inzet. Bij mij staat maar 1 transfer vast dat is na de Planche Philipsen eruit voor een GC man die daar gaat goed gepresteerd heeft (waarschijnlijk O'Connor).
Ik heb een wat allround team ga mijn wissels proberen te sparen. Nu maar hopen dat ik mijn cool zolang kan houden…