Bij het zien van de startlijsten (voorlopig) dan lijkt A. Yates me wel de derde beste klimmer na Pogi en Vingegaard. Normaal een gemakkelijke keuze, zij het niet dat die ook bij UAE zit. Hoe goed is Pogi, hoe ver mag Yates ook voor zijn klassement gaan?
Twijfel over hem, of mijn middenveld verder aanvullen. Wat denken de andere managers hierover, want is een naam die ik zelden tegen kom.
Adam staat op de derde plek en hij rijdt zeer vlot bergop dus logisch dat er veel posts en polls zijn om hem in te transfereren.
MAAR! Pogi gaat sws nog iets proberen en dat zal vandaag en zaterdag moeten gebeuren. Ik zou niet direct weten hoe of wat maar heeft Pogacar Yates niet nodig voor die ultieme coup? Is maw het risico niet reƫel dat Adam nog veel tijd kan verliezen? Oftewel, zouden we niet beter wat voorzichtig zijn met hem erin te brengen?
In rondjes van een week is hij wereldklasse, maar heb toch mijn twijfels als het op een grote ronde van 3 weken aankomt. Hij zakt er toch meestal wat door op het einde.
A. Yates is in supervorm.
Ik denk dat ze die ook hoog gaan houden in het klassement om zo Vingegaard nerveus te maken.
Normaal gezien gaat hij wel geen etappe winnen, maar hij zou zomaar top 5 kunnen eindigen in het eindklassement. In de bergritten gaat hij ook vaak top 10 binnenkomen en als er niet echt strijd is tussen de klassementsmannen komt hij gewoon samen met pogi binnen.
Lijkt me een ideale man om mee te nemen.