Ik zie zijn naam voorlopig(wellicht terecht) weinig staan in de ploegen. Ik had Julian in het voorjaar in mijn team en het werd een dikke flop, maar misschien kan hij zich toch nog een keer opladen voor zijn Tour de France. Als hij goede benen heeft, is hij wel iemand die zoals VDP graag koers maakt op verschillende terreinen. Nog een voordeel is dat hij makkelijker zal te transfereren zijn(als hij de bergtrui niet zou dragen natuurlijk..) na bijvoorbeeld 2 weken dan een sprinter die nog 3 kansen heeft in de laatste 4 dagen van de Tour.
Wat is jullie idee over onze guitige Fransman? Toch overwegen om met hem te starten?
Ik wacht tot zijn prestatie in het Frans kampioenschap, als hij daar goed rondrijdt moet hij mee naar de Tour!
Lijkt mij toch een serieuze kanshebber op geel in de eerste week, wat natuurlijk heel wat punten oplevert. Gaf mij alleszins een goede indruk in de Dauphiné.
Eigenlijk is hij het negatieve gevolg van keuzes maken. Ik vind hem wel goed nu en kan zeker een zak punten pakken maar als ik hem neem dan heb ik weinig tot geen middenveld en moet ik al 2 renners wegdoen die echt zeer interessant zijn voor mij.
Beetje hetzelfde verhaal als Ganna in de giro vrees ik... Als hij 2 etappes wint en een aantal dagen in het geel kan rijden en daarna focus op bergtrui is hij het zeker waard maar zoals altijd in de tour is de concurrentie heel groot dus of hij de vorm heeft om het waar te maken tegen mvdp etc geen idee
Hij zit voorlopig niet in mijn team maar je moet toch niet teveel conclusies nemen uit het voorjaar zie Milan in de giro. Sowieso is Ala in de Tour altijd een zekerheid op punten. De vraag is alleen of Ala met goede benen iemand als Pidcock nog kan kloppen.
Het blijft natuurlijk Alaphilippe, dus hij kan zomaar dé puntenpakker van de Tourstart worden... Maar in zijn Tour-wonderjaren had hij in het voorjaar toch al (veel) meer laten zien dan dit jaar. Ik twijfel ook nog, maar voorlopig neig ik naar 'non, merci'.