Raar, als je dit spel gewoon uitstript tot de essentie komen daar op het eerste zicht weinig kosten bij kijken lijkt mij.
Gezien de spelregels nooit wijzigen zie ik enkel het kleurthema, de deadline per dag en de rennersprijzen wijzigen. Als dat platform deftig ontwikkeld is dan is dat een kwestie van configureren ipv programmeren en dan kom je met 3-4 dagen aan manuren al toe. Tijdens de koers zelf zou dat toch allemaal automatisch moeten lopen waarbij er x tijd na de koers wat data uit een resultaten database wordt gehaald en misschien de dag erop nog eens om alle correcties door te voeren. Of moet hier elke dag manueel een mannetje de resultaten uit pcs halen? Ik mag hopen voor hen van niet.
Als je daarnaast al de rest weglaat (prijzen, podcasts, tips, blog zaken, ...) dan blijft enkel de essentie nog over, waar iedereen uiteindelijk voor meedoet. Ik heb ook al eens wat koffiebonen gewonnen maar daar lig je toch totaal niet wakker van, je wil in uw minicompetitie iedereen de nek omdraaien of gewoon top x algemeen eindigen maar je wil toch geen gratis koffie drinken...
Ik denk dat ze gewoon te weinig opkomst verwachten (in giro 45-50 duizend en in tour 90 duizend) en daarvoor willen ze de moeite er niet meer insteken lijkt mij.
Hopelijk voor hen vinden de meesten geen alternatief met meer 'bedrijfszekerheid' waardoor de opkomst in de toekomst sowieso fel gaat dalen.
Ziet er wat sketchy uit als je het mij vraagt. Die van HLN zag ik ook al en werkt gelijkaardig als die van Sporza. Ik zie er ook wat tegenop om 10 euro te betalen voor zoiets.
Ik heb die al enkele keren meegedaan, maar is wat saai. Gewoon 18 renners opstellen zonder budget. Voor degenen die er niet dagelijks mee bezig zijn is dit wel een leuk alternatief...
Heeft er iemand de ploegleider van wielerflits al eens geprobeert? Kost 5€ als ik het goed heb gezien. https://ploegleider.wielerflits.nl/team/
Toch wel een beetje frapant vind ik.
Voor de Giro waar sporza geen uitzendrechten op had doet men een manager.
Maar voor de Vuelta, waar ze wel uitzendrechten hebben, doen ze er geen?
Soit, ik ga me er verder niet druk ik maken. Denk dat ik gewoon die van HLN eens ga proberen, voor die 10€.
Uit goede bron vernomen dat het wegens budgettaire redenen niet doorgaat.
Ter info voor wie via hln wil spelen, bij veel proximus packs zit een hln abonnement bij.
Hierdoor kan je na het linken van je proximus account bij dpg ook gratis 1 ploeg aanmaken.
Scorito.
Het is nu trouwens ook definitief:
Ik heb deze site gevonden:
https://www.vueltamanager.com/code/hoofd.asp
Ziet er wat sketchy uit als je het mij vraagt. Die van HLN zag ik ook al en werkt gelijkaardig als die van Sporza. Ik zie er ook wat tegenop om 10 euro te betalen voor zoiets.